سازش ، مذاکره ، کنفرانس بین المللی ، دیدار سران ، دیدارهای دوجانبه و چندجانبه ، قطعنامه شورای امنیت ، بیانیه ، جلسات سازمان ملل ، ملیت ، قومیت ، عربیت ، مذاکرات اعراب و اسرائیل و
کد خبر: ۱۴۷۶۴۰
دهها واژه مشابه را دهها سال است که می شنویم.
مذاکرات سازش و آنچه در این مسیر است ، نه تنها در این مدت به ایفاد حقوق فلسطینیان نینجامید که وضع را بدتر و بدتر کرد. مذاکرات بظاهر صلح دهها سال تیتر درشت رسانه ها را به خود اختصاص داد و همواره با وقت کشی و ایجاد محدودیت بیشتر برای فلسطینیان و باز گذاشتن دست اشغالگران ، سعی در محو آرمانخواهی داشت.
در این میان ، نگاه امام خمینی متفاوت بود. او به ملتها چشم دوخت ، به مقاومت در برابر اشغالگری می اندیشید. او به اسلام به عنوان سرمایه اصلی مقابله با صهیونیسم بین المللی معتقد بود. امام به سازش ، به مذاکره ، به کنفرانس های بین المللی ، به دیدار سران خائن و سازشکار و به قطعنامه ها و بیانیه ها بها نداد. او به قومیت و ملیت عربی هم به عنوان چاره کار برای مقابله با اشغالگران معتقد نبود. او بعد از قدرت لایزال الهی به دین مردم ، به مردم ، به مقاومت مردمی و به اتحاد ملتهای مسلمان چشم دوخت تا راه را بر اشغالگران ببندند و به عقب نشینی وادارشان سازند؛ لذا فرمود، روز قدس ، روز اسلام است.
او روز قدس را در رمضان قرار داد که ماه پیروزی بدریون بود؛ چراکه روزه دار در فضای معنوی بالاتری است ؛ لذا قدرت مقاومت و نبرد بیشتری دارد. او روز قدس را در جمعه قرار داد که شاخصه مسلمانی است.
او روز قدس را روزی مردمی دانست ، نه دولتی ، تا مسیری را که می رفت موضوع فلسطین را به نابودی و فراموشی بکشاند، تغییر دهد.سران امریکا و اسرائیل و دیگر همپیمانانشان از این عصبانی بوده و هستند که مسائل مهم بین المللی چه ربطی به مردم کوچه و خیابان دارد. ما خودمان در حال مذاکرات در بالاترین سطوح هستیم.
مردم را به این امور چه کار؛ اما امام آمد و روز قدس را در قلب تاریخ وضع کرد تا به آنان بگوید، اتفاقا این موضوع مردمی ترین ، دینی ترین و فراگیرترین موضوعی است که به همه مردم مربوط است. روز قدس ، روز همه مردم است.


مجتبی رحماندوست
دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها