یکی از خبرگزاری ها به نقل از سردار اسماعیل احمدی مقدم ، اعلام کرد که ایشان بشدت از رسانه هایی که به اسم دفاع از حقوق شهروندی اقدام به دفاع از مجرمان می کنند، انتقاد و تاکید کرد:
کد خبر: ۱۴۰۷۳۲
«ما از تمامی نیات این افراد که درصدد جنگ روانی ، اختلاف افکنی و سوئاستفاده از فضای باز کشور هستند، آگاه هستیم ؛ لذا به عنوان گروه هدف چهارم ، با این افراد برخورد می شود».
درباره این گفته فرمانده نیروی انتظامی ، نکاتی را قابل تذکر می دانیم:
1- روزنامه جام جم از ابتدای اجرای طرح امنیت اجتماعی ، براساس وظیفه رسانه ای خود با تمام وجود وارد صحنه شد و بی تردید مردم و مسوولان اذعان دارند که «جام جم»، بیشترین حمایت و کمک رسانه ای و زمینه سازی برای موفقیت این طرح را به نمایش گذاشته است.
بنابراین اگر درباره این اظهارات سردار احمدی مقدم ، منتقدانه و از سر دلسوزی نظر می دهیم ، به معنای مخالفت با این طرح و نادیده گرفتن زحمات نیروی انتظامی نیست.
2- قبول داریم که برخی از رسانه ها با تحلیل های غلط و با پیش فرض های نارسا و بعضا با غرض و هدف سیاسی ، به مخالفت با طرح امنیت اجتماعی می پردازند و طبعا این امر پسندیده نیست. در عین حال ، برخی رسانه ها از منظر کارشناسی و با توجه به نمونه هایی از نتایج غلط اجرای این طرح ، خود را موظف به ارائه تحلیل های منتقدانه می دانند. ما بر این باوریم که وجود نظرات متفاوت در این گونه مسائل ، امری طبیعی است و طبعا رسانه ها و مطبوعات ، بیش از دیگران در ارائه این گونه نظرات متفاوت ، محق هستند.
3- مسوولان حکومتی ، باید نقدپذیر باشند و تحمل زیادی از خود در قبال انتقادهای مطرح شده نشان دهند. این امر برای مسوولانی که وارد حوزه مسائل مهم و حساس اجتماعی می شوند، بیش از دیگران ضروری است زیرا در این گونه مسائل پیچیده ، نتایج متعارض و متفاوتی حاصل می شود و طبعا نظرات متفاوتی هم پدید می آید. برآشفتن از انتقادها و اعتراض ها ولو آن که غلط باشند، در شان مدیران بالای کشور نیست و ممکن است کارهای بزرگ آنان را کوچک جلوه دهد.
4- ادبیات به کار رفته در سخنان سردار احمدی مقدم و تهدید این گروه از رسانه ها با عنوان «هدف چهارم» مبارزه نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی ، اصلا مناسب نیست . یقینا اراذل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای فساد اجتماعی و...، بسیار خوشحال خواهند شد اگر مبارزه با آنان ، از مسیر اصلی منحرف شده و رسانه ها و مطبوعات را شامل شود.
5- پیشنهاد می شود دوستان نیروی انتظامی ضمن جدیت در ماموریت اصلی خود در حفظ امنیت و سالم سازی جامعه ، فضاسازی مثبت به سود اجرای این طرح و پاسخگویی به منتقدان و معترضان را به رسانه های متعهد واگذارند؛ چراکه اگر نیروی انتظامی طرح درست و قابل قبول و مورد نیاز مردم را به درستی و با شیوه ای سنجیده اجرا کند، نتایج اجتماعی خوبی را به بار می آورد و همین امر، حمایت مردم را مضاعف خواهد کرد. در آن صورت نیازی نیست که از انتقادها و اعتراض ها، برنجند و برخورد با منتقدان و حتی مخالفان یک طرح را «هدف چهارم» بنامند.


علی شکوهی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها