«به نام دموکراسی ، به کام امریکا» خلاصه اظهارات 3نفر از وابستگان به بنیاد امریکایی سوروس است که طی 2شب از سیما پخش شد. برخی بر آنند تا از کنار این اعترافات به سادگی عبور کنند.
کد خبر: ۱۴۰۱۷۵

گویی آنها منتظر بودند تا هاله اسفندیاری ، کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو از عملیات بمب گذاری یا ترور سخن بگویند تا اعترافات مهم تلقی شود و برخی نیز با بیان عظمت انقلاب و قدرت نظام از سر خیرخواهی تلاش کردند تا بگویند ما نباید تا این حد این حرفها را بزرگ کرده و نگران باشیم.
واقعیت آن است که انقلابی با مختصات انقلاب اسلامی همواره در معرض تهدیدها به شیوه های مختلف نظامی ، سیاسی و اقتصادی بوده است و نگاهی به گذشته نشان می دهد که در هیچ حوزه ای عاملان توطئه ها توفیقی نداشته اند که اگر داشتند، امروز نه نظام اسلامی بود و نه انقلابی که همچنان غرب و دشمنان را نگران کند.
بنیاد سوروس ، بنیادی امریکایی است که متعلق به یک یهودی بنام جرج سوروس می باشد و به اعتراف خانم هاله اسفندیاری و اسناد موجود، تمام هزینه های آن توسط کنگره امریکا تامین می شود.
همین بنیاد با صرف هزینه هایی بالغ بر 20میلیون دلار در گرجستان و نزدیک به همین مبلغ در آذربایجان و کشورهای استقلال یافته شوروی تلاش کرد تا نظام های آنها را به زیر بکشد.
ظاهرا امریکایی ها پس از توفیق در عملیاتی کردن این مدل ، پرونده اروپای شرقی و شوروی را بسته ، بدنبال تحقق آن در کشورهای اسلامی از جمله ایران هستند.
شناسایی مخالفان نظام در سطوح مختلف ، به کارگیری آنان در کارهای به ظاهر تحقیقاتی که می تواند در براندازی نظام موثر باشد، ارائه بورسیه و کمک مالی به نهادهای به اصطلاح مدنی (NGO)که ماموریت هایی ویژه برای مخالفت با نظام مستقر و ایجاد شکاف بین مردم و دولت دارند و به خدمت گرفتن برخی مطبوعات برای هدفهای براندازانه از جمله شگردهایی است که هم در انقلاب های مخملین به کار گرفته شده و هم در اظهارات 3ایرانی وابسته به بنیاد امریکایی سوروس تصریح شده است.
این برنامه مستند فارغ از این بحث که آیا واجد جنبه های کیفری هست یا نه ، هدف مهمتری را توانست دنبال کند و آن افشای طرح ، عوامل و شیوه های براندازی نرم در ایران بود که البته به دلایل بسیاری از جمله ماهیت نظام اسلامی ، مردم و...ناکام مانده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها