ایسنا: مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که ثبتنام در طرح 86 جایگزینی خودروهای فرسوده اینترنتی خواهد بود، گفت:
کد خبر: ۱۳۳۹۵۶
افرادی که سال گذشته در قرعهکشی پذیرفته نشدهاند باید مجددا در طرح امسال ثبتنام کنند.
مهندس سید رضا فاطمی تاکید کرد: بر اساس برنامهریزی انجام شده خودروهای فرسوده از اول فروردین سال 1390 حق تردد در کشور ندارند.
وی با اشاره به این که تاکنون 185 هزار خودرو فرسوده از سهمیه سال 85 از رده خارج شده است افزود: همچنین مالکان 140 هزار خودروی فرسوده خودروی جایگزین گرفتهاند.
مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سال 85، 120 هزار نفر بیش از ظرفیت ثبتنام کردند که در طرح سال جاری این افراد مجددا در صورتی که بخواهند خودروی خود را از رده خارج کنند باید ثبتنام داشته باشند.
وی با تاکید بر این که این دسته از افراد هیچگونه اولویتی در طرح سال 86 نخواهند داشت، در خصوص علت ثبتنام مجدد این افراد به ایسنا گفت: ممکن است این افراد خودروی خود را فروخته و یا نظرشان در خصوص جایگزینی تغییر کرده باشد.
فاطمی با تاکید بر این که ثبتنام خودروهای فرسوده در سال 86 به صورت اینترنتی خواهد بود خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از سهمیه تعیین شده در سال جاری باشد، امسال نیز قرعهکشی شده و اولویتبندی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه هرگونه نامنویسی از متقاضیان برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال 86 غیرقانونی و غیرمجاز است اظهار داشت: متاسفانه در برخی شهرها مشاهده شده که افرادی در قالب نمایندگی خودروسازها، مراکز اسقاط یا اشخاص حقیقی و حقوقی با درج آگهی در روزنامهها یا نصب پارچهنوشته اقدام به نامنویسی از متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده در سال 86 کردهاند که این اقدام آنان کاملا غیرقانونی است.
مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: با هماهنگیهایی که با نیروی انتظامی و دیگر مراجع ذیصلاح قانونی صورت گرفته با تمام این افراد حتی در حد لغو امتیاز نمایندگی آنان برخورد خواهد شد.
وی از هموطنان خواست تا اعلام شدن نحوه و زمان ثبتنام به هیچ عنوان مدارک خود را تحویل هیچ فرد حقیقی یا حقوقی ندهند و فریب افرادی را که به دنبال منافع شخصی و سودجوئیهای خود هستند نخورند.
مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به توافق انجام شده بین وزارت کشور و شرکت ایرانخودرو به ایسنا گفت: بر این اساس تنها بر اساس توافق انجام شده ، متقاضیان میتوانند به بانک و مراکز اسقاط مراجعه کنند و سایر متقاضیان در صورتی که به هر یک از این مراکز مراجعه داشته باشند مسؤولیت با خود نمایندگی و فرد مورد نظر است.
وی با اشاره به این که شرکت ایران خودرو در طرح خروج خودروهای فرسوده سال 85 اولویتهای 19 گانهای را اعلام و از میان آنها متعهد به انجام 12 اولویت اول شد، اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته متقاضیانی که درخواست خودروی «وانت» ایران خودرو را داشتند تا اولویت 13 فراخوان شده و متقاضیانی که بین اولویتهای 13 تا 19 بوده و هماکنون فرم تاییدیه بانک برای آنها صادر شده و در فرایند هستند نیز میتوانند از تسهیلات یاد شده استفاده کنند.
فاطمی گفت: ثبتنام متقاضیان پژو 405 تا پایان اولویت 19 مورد تایید بوده و افرادی که متقاضی دریافت خودروی «روآ» بوده و در اولویتهای یک تا 12 قرار دارند نیز میتوانند استثنا تغییر خودرو داده و پژوی 405 با تسهیلات ایران خودرو دریافت کنند.
به گفته مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، شرکت ایران خودرو مابهالتفاوت قیمت «روا» و «پژو 405» را طی چند فقره چک از متقاضیان دریافت میکند.
وی تاکید کرد: ثبتنام متقاضیان خودروی «روا» همچنین تا پایان اولویت 12 مورد تایید بوده و افرادی که در اولویت 13 بوده و داخل فرایند قرار داشته و تاییدیه بانک را گرفته باشند نیز میتوانند از این تسهیلات بهرهمند شوند.
مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به ایسنا گفت: متقاضیان خودروی سمند تا پایان اولویت 13 مورد تایید هستند و میتوانند خودروی جایگزین بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها