سکوت منطقی جریان های سیاسی در قبال دستگیری حسین موسویان و عدم تلاش برای تاویل و تفسیر خاص از آن قبل از اعلام نظر مقامات مسوول ، نشان از رشد قابل تحسینی دارد.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۳

اما آزادی مشروط وی پس از 7روز برای ادامه تحقیقات و دستگیری دو نفر از همکاران وی ، با واکنشی از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد که چندان قابل درک نیست و امید است از روی عدم دقت صورت گرفته باشد. در واکنش این مرکز که در قالب یک بیانیه صورت گرفته ، ضمن استقبال از آزادی موسویان ، از تلاش عده ای برای ایجاد تفرقه در بین مدیران نظام با استفاده از این مساله انتقاد شده است.
همچنین در این بیانیه آمده است: «آزادی حسین موسویان معاون مرکز تحقیقات استراتژیک که پس از رفع برخی ابهامات انجام شده ، موجب خرسندی این مرکز و مدیران دلسوز نظام شد.» همان گونه که به صراحت آمده براساس این اعلان ، از عملکرد معاون مرکز تحقیقات استراتژیک رفع ابهام شده است ، در حالی که قبل از آن آقای محسنی اژه ای ضمن امنیتی خواندن پرونده آقای موسویان و اعلام آزادی مشروط وی ، ارائه توضیحات بیشتر را به بعد از تکمیل این پرونده موکول ساخته بود.
بنابراین ، هرگز از پرونده آقای موسویان رفع ابهام نشده است بلکه حتی افراد دیگری نیز در ارتباط با آن دستگیر شده اند. در این زمینه ، مرکز تحقیقات استراتژیک چند نکته را باید روشن سازد:
1- دستگیری فردی که در جایگاه بسیار حساس و در مظان اتهام قرار گرفته ، چرا باید موجب اختلاف مسوولان نظام شود ولو این که عده ای از آن سوئاستفاده سیاسی کنند (که در ارتباط با نیروهای داخل نظام نمی توان از آن سراغ گرفت).
2- آیا مسوولان نظام این حساسیت را درک نمی کنند که حتی اگر شائبه ای در مورد افرادی در جایگاه های حساس بوجود آمد، باید با قاطعیت در مقام رفع شائبه برآمد؛ 3- در حالی که وزیر اطلاعات رسما اعلام داشته که مساله فرد دستگیر شده امنیتی است و نباید قضاوت زودهنگام کرد، چرا جایگاه مهمی چون مرکز تحقیقات استراتژیک سخن از رفع ابهامات به میان می آورد؛
4- بطور قطع از آنجا که رشد و آگاهی سیاسی مسوولان کشور بالاتر از حد و سطحی است که در این بیانیه ترسیم شده است ، به نظر می رسد باید اشارات دیگری را از این بیانیه دریافت داشت.
5- در هیچ کجای دنیا در زمینه منافع و مصالح ملی کمترین کوتاهی تحمل نمی شود. اگر یک نهاد رسمی ادله ای در اختیار دارد که در جایگاه حساسی اقدامی از سر ناآگاهی و یا آگاهانه برخلاف مصالح ملی صورت گرفته است ، می بایست با متانت این فرصت را در اختیار مقامات ذیصلاح قرار داد تا در آرامش سیاسی کامل بررسی های دقیق صورت گیرد. متاسفانه بیانیه مرکز تحقیقات ، به هر دلیل ، مصالح همکاران خویش را بر مصالح عمومی برتری داده است و از چنین جایگاهی چنان بی دقتی ای هرگز پذیرفته نیست.
6- اعلام رفع ابهامات! صرفا باید توسط مقامات مسوول صورت گیرد. در حالی که بالاترین مقام مسوول در این زمینه رسما سخن از ادامه بررسی ها به میان آورده است ، چرا می بایست مرکز تحقیقات استراتژیک آرزوی خود را در قالب حقیقت ابراز دارد؛
7- در نهایت این که کمترین انتظار از چنین مراکز تحقیقاتی آن است که مسوولان را دعوت به صبر و بردباری کنند تا حقایق روشن شود. القائ این مطلب که پیگیری مسائلی که به امنیت و مصالح ملی باز می گردد موجب اختلاف خواهد شد به هیچ وجه زیبنده اهل تحقیق نیست.
بدون این که خواسته باشیم در مورد سوابق و عملکردهای آقای موسویان قضاوتی کنیم ، تعهد در قبال ملت حکم می کند اگر افرادی در مظان اتهام از سوی مقامات مسوول قرار گرفتند، به مخدوش کردن فضا و تحت فشار قرار دادن مسوولان ذی ربط نپردازیم.
به ویژه این که مسوولان امنیتی کشور از تعلقات و حواشی فرد دستگیر شده بی اطلاع نیستند. لذا علی الاصول دقت لازم را در بررسی پرونده مبذول خواهند داشت تا امکان دفاع کارشناسانه از عملکرد خود در این زمینه و قانع کردن آن حواشی برای آنها وجود داشته باشد.


عباس سلیمی نمین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها