انتشار گزارش کمیته فنوگراد که برای بررسی علل ناکامی قوای ارتش اسراییل در مقابله با رزمندگان حزبالله لبنان تشکیل شده بود، بی شک به یک زلزله سیاسی در ارکان رژیم اسراییل دامن خواهد زد.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۳

این کمیته، در یافتههای خود ثابت کرد اولمرت و دیگر بلندپایگان رژیم اسراییل نتوانستند دو هدف اصلی خود را که به اسراییلیها وعده تحقق آنها را از طریق یک جنگ تمام عیار هوایی، زمینی و دریایی علیه رزمندگان حزبالله، داده بودند، عملی سازند. آن دو هدف عبارت بود از تضمین آزادی دو سرباز اسراییلی و دیگری متلاشی کردن تاسیسات و بدنه نظامی و سیاسی حزبالله و محو وجود این تشکیلات منظم و سازمان یافته انقلابی در کشور لبنان.
در واقع، یافتهها و نتایج بررسیها این کمیته، صحت و درستی کلام و اظهارات متوالی و پراثر سید حسن نصرالله را در مورد ناتوانی مطلق رژیم اسراییل از ردیابی مکان سربازان ربوده شده و یا وارد کردن ضربه نظامی بر آمادگی رزمی و ساختار تشکیلاتی حزبالله، اثبات کرد.

البته اولمرت، که به حیلهگری و شارلاتان بازی در طبقه سیاسی اسراییل اشتهار دارد، در گرماگرم انتقادات گزنده افکار عمومی از ضعف و ناتوانی دولتاش در سرکوب حزبالله، کوشید اهداف اولیه خود را لاپوشانی کرده و از دور کردن حزبالله از مرزهای فلسطین اشغالی و استقرار نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان، به عنوان اصلیترین اهداف دستاوردهای جنگ 33 روزه نام برد.
اما کمیته حقیقتیاب، مغالطهکاری اولمرت را افشا کرد و البته، شاید عدهای درصدد باشند رویکرد این کمیته را به حساب قواعد دمکراسی ادعایی در این رژیم بگذارند که در این زمینه باید توضیح داد عتاب و سرزنش اولمرت و وزیر دفاع و رییس مستعفی ستاد ارتش رژیم اسراییل از سوی این کمیته بدین خاطر صورت گرفت که چرا این دارودسته با وجود دارا بودن پیشرفتهترین و مجهزترین و مدرنترین جنگافزارهای زمینی، هوایی و دریایی نتوانستند مجموعهای از رزمندگان مسلح حزبالله را سرکوب کرده و حمایت لازم را برای یک میلیون مهاجر فراهم آورند که مجبور به ترک شمال فلسطین اشغالی شده و یا برای مدت 33 روز در شرایط ناگواری به پناهگاهها  برای در امان ماندن از موشکهای حزبالله  روی آوردند.

به عبارت دیگر، این کمیته درصدد القای این ایده است که چه بسا اگر دارودسته دیگری، زمام امور را به دست گرفته بود، هیچگاه با این میزان ناپختگی و زبونی، جنگ را اداره نمیکردند.
علاوه بر این، گزارش این کمیته در واقع برای مهار خشم و نارضایتی سراسری که کیان جعلی اسراییل را از درون متزلزل و شکننده کرده و ضعف آنرا، بیش از هر زمان دیگر، عیان ساخته است، ارایه شده است.

از این رو، دمکراسی ادعایی اسراییل، صرفا ابزاری برای تقویت گرایشهای اشغالگرانه و تثبیت موجودیت جعلی آن بوده و در جهت مصارف محلی به کار میرود!


یوسف قوچانی غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها