1- جریان دوم خرداد در طول 8سال اقتدارش ، در قبال ارزشهای انقلاب اسلامی رفتاری از خود بروز داده بود که بوضوح با مشی پیشین انقلابیون مسلمان و در راس آنان ، امام امت رضوان خدا بر او باد ناسازگار بود.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۹

به نام مبارزه با خشونت طلبی ، به فرهنگ جهاد و شهادت طعنه زده می شد؛ تحت لوای دفاع از آزادی ، احکام شریعت به نقد کشیده می شد؛ به بهانه جهانی شدن ، استقلال طلبی تخطئه می شد؛ با دستاویز کردن سیاست تنش زدایی ، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان نفی می گردید؛ پشت سپر دفاع از رحمت اسلامی ، قهر قانونی و تبری روحی رفتاری از ضد انقلاب کینه ورز منفی جلوه داده می شد؛ به عذر ضرورت تقویت رشد اقتصادی ، از سرمایه داران وابسته و فاسد، دفاع و سیاست های حمایت از مستضعفان تخطئه می شد و.... به طوری که کار به جایی رسید که در برخی رسانه های این طیف ، طعنه و اهانت به معصومان علیهم السلام و درج کاریکاتور از امام خمینی نیز پیدا شد.
2- آثار منفی این روند فرهنگی و ارزشی از جهات مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی داخلی و سیاسی خارجی ، بویژه رنجشی که در مردم مسلمان برمی انگیخت ، تدریجا_ چهره نامطلوبی از این جریان در افکار عمومی پدید آورد که زمینه های حذف آنان را توسط مردم از قدرت فراهم ساخت. در اینجا قصدم بررسی همه جانبه سیاست های فرهنگی آن دوران نیست وگرنه باید از جنبه های مثبتی مانند تعدیل برخی تندروی های به ظاهر انقلابی نیز یاد می شد؛ ولی در مجموع این جریان چنان رفتار کرد که مروج اسلامی معرفی شد که امام امت آن را اسلام امریکایی می نامید. شاید یکی از دلایل پیروزی آقای دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم ادبیات انقلابی و اسلامی روشن وی بود که درست در نقطه مقابل جهت گیری های فرهنگی جریان دوم خرداد قرار داشت.
3- جریان دوم خرداد، در بازسازی خویش تلاش می کند نشان دهد از آن تندروی ها و انحرافات مبراست . یک جلوه ساختاری آن پناه گرفتن پشت سر سه روحانی سرشناس یعنی آقایان هاشمی رفسنجانی ، سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی است. در این میان جناب آقای کروبی که در همان دوران نیز گاه علیه انحرافات فرهنگی و ارزشی دوم خردادی ها می خروشید، با صراحت بیشتری موضع گرفته است و با چهره ای حاکی از طرد تندروها به تاسیس حزب اعتماد ملی و انتشار ارگان رسمی آن دست زد. همان اوایل کار در سال گذشته ، در ملاقاتی تصادفی در اجلاس مجالس آسیایی ، به آقای کروبی عرض کردم در حزب شما کسانی حضور دارند که جسارت روحی تندروی را ندارند، ولی از همان طیف هستند و دیر یا زود از کوزه همان برون تراود که در اوست. از جمله از فرد مشخصی نیز نام بردم. آقای کروبی از لطف و همراهی آن فرد نسبت به خود یاد کرد و بر نظارت خویش تاکید فرمود.
4- گذشت روزگار دارد به سمتی می رود که به مصداق کل یعمل علی شاکلته که کلام الهی است ، جریان های ضدارزشی در برخی رسانه های موسوم به اصلاح طلب ، جولان را آغاز کرده اند. شاید پیروزی اندک ولی مهم این جریان در انتخابات شوراهای سوم و فشار دشمنان خارجی ملت ایران این امید واهی را در وادادگان و منحرفان زنده کرده باشد که می توانند به مشی شکست خورده پیشین باز گردند؛
از سر خیرخواهی نسبت به اسلام ، ایران و مردم و در دفاع از فعالیت سالم و بالندگی احزاب و رسانه ها در سایه مصالح ملی به جناب آقای کروبی و حزب محترم اعتماد ملی عرض می کنم دفاع از بقای منفورترین دولت عالم و کینه ورزترین آنها نسبت به ملت ایران یعنی اسرائیل چه نسبتی با مصالح ملی ، خط امام و ارزش های اسلامی دارد که در حزب و ارگان آن اتفاق می افتد؛ در جریان دستگیری نظامیان و ملوانان انگلیسی به جرم ورود غیرمجاز به آبهای سرزمینی ایران و آزادی آنان از سر ابتکار، گر چه نقاط قابل نقد، مانند مراسم بدرقه آنان ، وجود دارد ولی در مجموع جلوه ای از دیپلماسی امنیتی و خارجی مثبت به نمایش گذاشته شد و با زیان بارز دشمنان ملت سرانجام یافت.
حالا جا دارد در روزنامه مرثیه سرایی شود این حادثه به کاهش سفر «چشم آبی ها» منجر شده است؛ من تردیدی ندارم اگر به جای احمدی نژاد، سیدمحمد خاتمی نشسته بود، همین مراسم بدرقه نادرست دستگیر شدگان انگلیسی ، به عنوان زیباترین جلوه عشق و محبت بشردوستانه ، روزهای متمادی در رسانه های دوم خردادی آراسته و تبلیغ می شد. عقل و انصاف و سابقه دیرین آقای کروبی و بسیاری از دوستان دوم خردادی اقتضائ می کند که مرزهای مصالح ملی و ارزش های انقلاب اسلامی پاس داشته شود تا کشتی ای که همگی در آن نشسته ایم ، هر روز به ساحل نجات نزدیک تر شود.


احمد توکلی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها