آزادی ملوانان انگلیسی دو پیام مشخص داشت: اول نشانگر اقتدار ایران در برخورد با تجاوزات در هر سطح و شکلی بود.
کد خبر: ۱۲۹۹۸۰

بطوریکه بازداشت متجاوزان انگلیسی در آبهای ایران و اعترافات آنان ، افزون بر اطلاعات استخراج شده از دستگاه های فنی و انتشار این اطلاعات از طریق صدا و سیما و شبکه های برون مرزی ، عملا بخش زیادی از تبلیغات روانی غرب و انگلیس را خنثی کرد.
همین اعترافات صریح بود که باعث شد تا دیروز رئیس جمهور از نخست وزیر انگلیس بخواهد ملوانان را به دلیل اعترافشان مورد مجازات قرار ندهد.
ایران با بی اعتنایی به تهدیدهای رسمی و شدیداللحن امریکا، انگلیس و اتحادیه اروپایی اعلام کرد: تنها راه آزادی نظامیان ، پذیرش اشتباه و تضمین انگلیس برای تکرار نکردن چنین اقداماتی است و هیچ تهدیدی نیز، نمی تواند باعث آزادی آنان شود و این همان اتفاقی بود که با ارسال نامه رسمی لندن به آزادی ملوانان منجر شد.
پیام دوم پرهیز از تنش در روابط بین ایران و کشورهای دیگر بود. رئیس جمهور با اعلام این تصمیم ، آزادی ملوانان را به ملت انگلیس هدیه کرد تا بار دیگر نشانی باشد برای صلح طلبی ملت و دولت ایران. شکست هیمنه انگلیس و تهدیدهای پی در پی آنان ، به دلیل مقاومت ایران ، سرانجام باعث شد تا تحلیلگران غربی اعلام کنند: ایران ، بخوبی توانست امریکا و انگلیس را در این ماجرا تحقیر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها