و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون. در ایام پربشارت و خجسته دهه فجر، توجه به جایگاه والا و بی نظیر غیبت و زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) حائز اهمیت ویژه است.
کد خبر: ۱۲۵۳۴۳

تلفیق دو مساله عظیم تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نیز زمینه سازی قاطع و عملی برای ظهور حضرت بقیه الله هر کدام به منزله یک بال برای ارتقای اهداف والای امت اسلامی است.
به عبارت دیگر، یکی از منابع عظیم انرژی برای خلق شاهکار عظیم ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی که لحظه به لحظه به تلاطم و جوش و خروش و حرکت قاطع تر ملت ایران کمک می کرد، اعتقاد راسخ به پیشوای دوازدهم و ظهور آن بزرگوار بود.
تاثیر این اعتقاد تا آنجا بود که ملت ایران در این انقلاب عظیم ، به این باور رسید که قطعا این انقلاب پرشکوه ایران زمینه ساز ظهور آن بزرگوار است و در حقیقت دو کار اداره کشور از یک سو و آماده سازی آحاد ملت انقلابی ، بزرگ و منتظر ایران از سوی دیگر، معجزه بزرگ انقلاب اسلامی ماست که عناصر صالح را به عنوان میراث دار حضرت معرفی می کند.
در این میان ، بسیار بجا و حکیمانه است که امت بزرگ اسلامی برای به دست گرفتن سرنوشت خود، روش پایدار ملت ایران را منشائ حرکت خود قرار داده و راه کمال معنوی را در افق مصلح کل ملاحظه کند، کمالی دائمی ، سیری معنوی ، حرکتی روبه جلو، مبارزه ای پیگیر و بی امان و سرسختانه مقابل استکبار و صهیونیست که خستگی ناپذیر است ؛ ازجمله نتایج درخور توجه ، تفکر انتظار مصلح کل به شمار می آید.
خوشبختانه در شرایطی از بیست وهشتمین سال انقلاب اسلامی استقبال می کنیم که امت بزرگ و سرنوشت ساز ایران در جهت دسترسی به قله های استقلال ، تمامیت ملی و ایجاد شگفتی در تولید علم در جایگاهی بی سابقه قرار گرفته است و آنچه این ملت رشید را برای حرکتی نو، بدیع و عزتمندانه به جلو می کشاند، قطعا همین تفکر انتظار است.
تفکر انتظار مصلح کل مانع کسالت ، تنبلی ، ناامیدی و روزمرگی در پیروان آن حضرت است. شاید روزهای اول پیروزی انقلاب ، استکبار جهانی و ایادی آن باور نمی کردند که ملت رشید ایران بتواند بیش از ربع قرن مبارزه و در عین حال ترقی ، رشد و اعتلا را تجربه کند و به همراه آن ، به آبادانی کشور و امور عمرانی بپردازد و در عین حال بتواند رضایت بیشتر مردم را کسب کرده و حتی الامکان عادلانه و حتی به مراتب عادلانه تر از روشهای معمول در دیگر سیستم های اقتصادی ، ثروت را در میان اقشار جامعه توزیع کند.
اما می توان گفت این پیروزی ، ابتدای راه ورود به جاده بی پایانی است که به حول و قوه الهی اگر سالهای متمادی نیز طی مسیر آن به درازا بکشد، به برکت تفکر انتظار و روحیه برتافته از دعای خیر حضرت بقیه الله الاعظم ، به جوش و خروش ملت ایران افزوده خواهد شد و تعهد مثال زدنی آنان ادامه می یابد.


مرتضی ادیب یزدی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها