فردا «روز زن» است. از قضا امسال این روز با روز مادر نیز همزمان شده است. البته نباید بیخود دلتان را صابون بزنید. هر کدام از اینها هدیه مربوط به خودشان را دارند.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۲

آن قضیه زیارت شاه عبدالعظیم و دیدن یار که گفتند ، در عالم خلقت یک استثناست ، همیشه این طور نیست که «به یک...! کرشمه برآید دو کار»... آن هم در این وانفسای کمبود کار. آقا رو ، یک لوازم خانگی فروش ، در همین رابطه چنین اظهار داشت : «همین طور است که آقای رفیع می فرمایند. هم برای مادر ، هم برای زن و بلکه حتی با کمال احترام ، برای مادرزن می بایست کادوی جداگانه گرفت».
بیت زنانه :
زن را به ناز دار و غنیمت شمار عمر
کانان که رفته اند ، خراب همین زنند

شما همین شاهنامه حاج ابوالقاسم فردوسی خودمان را نگاه کنید. راز عشق بیژن و منیژه فاش می شود و شاه ترکان ، آقا بیژن را با سر داخل چاه می اندازد. در همین اثنا روز زن از راه می رسد. آن وقتها موبایل هم نبوده که بیژن بتواند از همان ته چاه ، روز زن را به منیژه خانم تبریک بگوید و قال قضیه را بکند. فلذاست که می بینیم بیژن دستکش دستش کرده و از طریق گیسوی بلند منیژه خاتون (نوعی فیبر نوری پیش نرفته) ، خودش را با تمام تشکیلات به لب چاه می رساند ، کادوی منیژه را به وی می دهد و سپس دوباره به ته چاه ، همان سر جاش برمی گردد. این است که می گوییم خوشبختانه ما در طول تاریخ سرزمین مان ، کاملا از هر حیث قدردان زن بوده ایم تا چه رسد به مادر که بنا به اقوال موجود: «کسی که ناز مرا می کشید مادر بود» و اگر هم بالفرض ، طبق برخی شایعات موجود ، گاهی هم «کسی که گوش مرا می کشید مادر بود» همان هم حقم بود. مثلا یک بار صبح از رختخواب که بلند شدم دیدم..... اصلا ولش کن. گفتن این حرفها چه دردی را دوا می کند؛
در حاشیه : در جراید آمده بود که همه ساله در کشور فنلاند ، یک مسابقه جهانی با عنوان «حمل همسر» برگزار می شود. در این مسابقه بی سابقه ، مردان با کول کردن همسران خود از یک مسیر 250 متری مملو از موانع مختلف عبور می کنند. امسال گویا 40 زوج موفق در این رقابت نفسگیر شرکت می کنند که در نهایت ، زن و شوهری از بلاد استونی موفق می شوند مسیر مسابقه را طی 9 دقیقه و 56 ثانیه طی کنند که ظاهرا یک رکورد جهانی جدید در زمینه حمل و نقل همسر و سپس وضع حمل ؛ یعنی گذاشتن همسر در خط پایان مسابقه است.
پیشنهاد زنانه : اگر چه زنان در کشور ما همواره روی سر ما جا دارند اما محض تنوع و کسب آمادگی بیشتر برای ادامه زندگی هم که شده ، از سال دیگر بد نیست چند تا از زوجهای خوشبخت ما هم در این مسابقه شرکت کنند. مردان قوی بنیه ما با عنایت به تجارب و توانایی های شخصی که در این زمینه دارند ، بی شک روی همه را کم خواهند کرد. نخواهند کرد؛

رضا رفیع
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها