معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که اصل 142قانون اساسی فقط در مورد رئیسجمهوری، وزرا و معاونین ایشان میباشد،گفت:قوه قضاییه در صدد است با تنظیم لایحهای به مجلس،همه مسئولان صاحب منصب در جمهوری اسلامی ایران را شامل این اصل نماید.
کد خبر: ۸۵۰۶۳

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضاییه ، سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت:براساس اصل 142 قانون اساسی همه مسئولان مشمول این اصل باید قبل و بعد از مسئولیت صورت کامل اموال خود و همسر و فرزندان خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.
وی افزود:کار کارشناسی این لایحه به اتمام رسیده و انشاءالله به زودی بعد از طرح در جلسه مسئولان عالی قضایی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال میگردد.
رئیسی تصریح کرد:اگر این لایحه توسط مجلس تصویب شود ، اعتماد مردم را نسبت به مسئولان بیشتر میکند و نیز سلامت مدیران و صاحب منصبان هم حفظ میشود.
وی با ابراز خرسندی از اینکه رئیس جمهوری محترم علاوه بر ارائه لیست اموالش به ریاست قوه قضاییه ، آن را در اختیار رسانهها نیز گذاشته است،افزود:این کار بسیار پسندیدهای است که اعتماد مردم را هم بیش از پیش به ایشان بیشتر میکند.
رئیسی در ادامه افزود: طبق این اصل، اظهارنامهای در ابتدای دوره برای مسئولان فرستاده میشود تا آنان لیست همه اموال خود و همسر و فرزندانشان را دراختیار رئیس قوه قضاییه قرار دهند.
همچنین در پایان دوره تصدی هم اظهارنامه دیگری ارسال و پس از تکمیل آن ، مقایسه به عمل آمده اموالی به ناحق در اختیار آنان قرار نگرفته باشد.
معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر سیاست جرمزدایی و زندانزدایی در قوانین گفت: در این خصوص در قوه قضاییه همه قوانین و مقررات در حوزههای اجتماعی ، اقتصادی و اداری مورد بازنگری قرار گرفته تا مشخص شود که لازم است این قوانین به عنوان جرم باقی بماند یا اینکه در جاهایی مثل اصناف رسیدگی شود.
رئیسی افزود:تا جایی که امکان دارد باید تلاش شود اختلافات در جاهایی مثل شوراهای حل اختلاف حل و فصل گردد و از ارجاع پرونده ها به دادگاهها جلوگیری به عمل آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها