مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز شنبه اختلاف مجلس و شورای نگهبان در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون چارچوب سازمان بهداشت جهانی برای کنترل دخانیات را بررسی و مصوبه مجلس را مورد تایید قرار داد.
کد خبر: ۷۸۸۲۰

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه علاوه بر فقهای شورای نگهبان وزرای امور خارجه، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل شرکت دخانیات، روسای کمیسیونهای بهداشت و درمان و صنایع و معادن مجلس و همچنین دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات حضور داشتند.
براساس این گزارش در ابتدای جلسه گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد این لایحه اختلافی قرائت شد و پس از استماع دلایل شورای نگهبان برای رد این لایحه و استدلالات و دلایل مجلس شورای اسلامی و دولت برای دفاع از آن، اعضای مجمع دیدگاهها و نظرات موافق و مخالف خود را اعلام کردند و پس از رایگیری ، مصوبه مجلس تایید و مورد تصویب قرار گرفت.
ادامه تدوین و تصویب سیاستهای کلی نظام در خصوص وحدت و همبستگی ملی دیگر موضوعی بود که در جلسه روز شنبه مجمع در دستور کار قرار گرفت و اعضای مجمع یک بند دیگر از سیاستهای کلی نظام در این بخش را تصویب کردند.
برجسته نمودن نقاط عطف و پیوندهای تاریخی، خاطرات و حافظههای جمعی موثر در وحدت ملی، حماسههای ملی و دینی با تاکید بر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه درمتون آموزشی، رسانههای عمومی، برنامهها و فعالیتهای هنری بند سوم سیاستهای کلی وحدت و همبستگی ملی بود که امروز به تصویب رسید.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در جلسه امروز خود از حضور پرشور مردم سراسر کشور در روز جهانی قدس برای حمایت از مظلومان فلسطینی قدردانی کردند و جنایات تجاوزگران و جاه طلبان رژیم اشغالگر قدس در سرزمینهای اشغالی را محکوم کردند.
در این جلسه همچنین "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه و "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از سیر پرونده هستهای و غوغاهای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها