معاون اول رئیس جمهور در تشریح نتایج سفر 3 روزه خود به روسیه برای شرکت در نشست شانگهای ، همکاری های اقتصادی ، تجاری ، مالی و بانکی را از محورهای مورد بحث نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در مسکو اعلام کرد.
کد خبر: ۷۸۷۴۱

پرویز داوودی در فرودگاه مهرآباد گفت : در نشست شانگهای همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های هسته ای بیان و بر حقانیت ایران برای داشتن چرخه سوخت هسته ای تاکید شد. معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار خصوصی خود با رئیس جمهور روسیه گفت : در این دیدار درباره همکاری های اقتصادی دو جانبه و موضوع سوخت هسته ای بحث و تبادل نظر شد. وی همچنین از تاکید رئیس جمهور روسیه برای مخالفت با ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد. داوودی با اشاره به دیدارش با نخست وزیر چین و گفتگو درباره برنامه های هسته ای ایران گفت : رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر چین هر دو بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در داشتن چرخه سوخت هسته ای اذعان داشتند.

ایران آماده مذاکرات هسته ای است

معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای در مسکو نیز گفت : ایران آماده است در مورد برنامه های هسته ای صلح آمیز خود با همه کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله 3 کشور اروپایی ، مذاکرات عادلانه داشته باشد.

چین: برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است

نخست وزیر چین نیز در حاشیه نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای در مسکو در دیدار با معاون اول رئیس جمهور کشورمان گفت : پکن اعتقاد راسخ دارد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و باید این مساله در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی حل و فصل شود. معاون اول رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه هند نیز جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها