فهرست کابینه محمود احمدی نژاد ، اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
کد خبر: ۷۱۹۹۳

پیشتر از سوی برخی نمایندگان مجلس گفته شده بود ، احمدی نژاد فهرست کابینه خود را همزمان با مراسم تحلیف ، تقدیم مجلس می کند اما در نظر گرفتن برخی ملاحظات و تلاش برای آخرین رایزنی ها ، ارائه فهرست کابینه به مجلس را با تاخیر مواجه کرد. یکی از نمایندگان مجلس ، با اشاره به تغییراتی در فهرست اولیه کابینه دولت نهم گفت : حدود این تغییرات بین 20 تا 30 درصد نسبت به فهرست اولیه است . از سوی دیگر ، یک عضو کمیته منتخب احمدی نژاد ، برای انتخاب کابینه به ایسنا گفت : احمدی نژاد احساس کرده است برخی گزینه ها برای تصدی برخی پستها نیاز به بررسی بیشتر دارد. وی افزود: میانگین سنی ترکیب کابینه ، ترکیب جوانی خواهد بود. بذرپاش درباره برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس ، مبنی بر این که برخی اعضای کابینه ، جوان و ناشناخته هستند ، اظهار کرد: من ناشناخته بودن این افراد را رد می کنم البته شاید این افراد رسانه ای نباشند و سابقه کار وزارتی نداشته باشند ولی همگی در مدیریت های ارشد و میانی کشور در بخشهای علمی و سیاسی حضور داشته اند و سوابق اجرایی آنها موجود است و نمایندگان براحتی می توانند به این سوابق دست پیدا کنند و اکثریت اعضای کابینه ، چهره های مطرحی هستند. وی با بیان این که احمدی نژاد در ترکیب کابینه خود ، نظر نمایندگان مجلس را در نظر خواهد گرفت و در این ارتباط ممکن است در فهرست خود تغییراتی ایجاد کند ، اظهار کرد: احمدی نژاد سعی دارد نظر نمایندگان مجلس را نیز تامین کند. دکتر غلامحسین الهام ، در بیان دلایل تاخیر رئیس جمهور منتخب در ارائه فهرست وزرا در گفتگو با ایسنا اعلام کرد هنوز این فهرست قطعی نشده است . الهام که به نمایندگی از رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره قاضی مقدس حاضر شده بود ، با بیان این مطلب افزود: برخی اعضای کابینه انتخاب شده اند اما برای ارائه فهرست وزرا باید این فهرست کامل باشد زیرا وزرای برخی وزارتخانه ها هنوز قطعی نشده اند. وی با بیان این که رئیس جمهور 2 هفته برای ارائه فهرست وزرا فرصت دارد ، افزود: در فاصله این 2هفته حتما فهرست وزرا ارائه می شود. الهام درباره وضعیت سخنگویی و عضویت در شورای نگهبان پس از حضورش در دولت ، گفت : هنوز حضورم در دولت قطعی نشده است . همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره حضور اعضای شورای شهر در کابینه احمدی نژاد گفت : اغلب اعضای شورای شهر در تلاش هستند در سمت خویش بمانند ، مگر آن که ضرورت غیرقابل جبرانی وجود داشته باشد اما در مجموع ، آنها حضور در شورای شهر را ترجیح می دهند. به گفته چمران ، پیشنهادهایی نیز از سوی دکتر احمدی نژاد به اعضای شورای شهر برای حضور در دولت ارائه شده است.

نشست فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس با احمدی نژاد

از سوی دیگر ، رضا طلایی نیک ، سخنگوی فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس با اعلام این که هیات رئیسه این فراکسیون ، روز دوشنبه (امروز) نشستی با محمود احمدی نژاد دارد ، گفت : این نشست به دعوت احمدی نژاد برگزار می شود و نقطه نظرات فراکسیون نیز متناسب با درخواست رئیس جمهور ، درباره وزیران آینده ارائه خواهد شد. وی افزود: ما هیچ کس را به آقای احمدی نژاد پیشنهاد نکرده ایم و بنا نداریم فهرستی پیشنهاد دهیم ، مگر این که خودشان از ما نظرخواهی کنند.

نمایندگان سهم خواهی نکنند

علی زادسر ، نماینده جیرفت با اشاره به این که تلاشهایی در مجلس می شود تا برخی نمایندگان را برای عضویت در کابینه به احمدی نژاد معرفی کنند ، به خبرنگار ما گفت : تاکنون چند نامه را برای امضائ نزد من آورده اند تا فرد خاصی برای عضویت در کابینه توصیه شود. به نظر من در شان نمایندگان نیست که با امضای نامه ، افرادی را به احمدی نژاد توصیه کنند. وی افزود: مجلس نباید در کابینه رئیس جمهور جدید سهم خواهی کند. باید به رئیس جمهور فرصت داد تا خود ، کابینه موردنظرش را انتخاب کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها