هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت : جامعه باید بسیار هوشیار باشد و فکر می کنم از فضای جهانی و تهدیدها و ارعاب ها بی اطلاع نباشد.
کد خبر: ۶۴۰۶۵

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط جهانی علیه ما به شکلی است که امریکا آنقدر گستاخ شده که در پارلمانش علیه نظام اسلامی ، بودجه تصویب می کند و این عین دخالت است.

  • اهداف سه گانه امریکا:


    1- کاهش مشارکت در انتخابات
    2- دنبال کردن تنش های قومی و مذهبی
    3- دامن زدن به اختلاف در انتخابات جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره و بحث را دارد ، اما تحمیل را نمی پذیرد
  • تهدید به بردن در شورای امنیت ، تحریک دشمنان ما و پذیرفتن تروریست های ایرانی به داخل کاخ سفید همه نشان از تهدید ایران است و ما در چنین شرایطی انتخابات را در پیش داریم .هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امریکا 3 هدف مشخص را دنبال می کند ، گفت : امریکا می خواهد مشارکت مردمی کم باشد و همه نوع تلاش و کارشکنی را انجام می دهد و دلسردی ایجاد می کند تا مردم کمتر پای صندوق رای بیایند و فکر می کند اگر صندوق های رای خلوت باشد ، نشانه این است که بین نظام و مردم فاصله افتاده و می خواهد ادعای نامشروعیت نظام را به دنیا ارائه کنند.وی دنبال کردن تنش های قومی - مذهبی و افزایش اختلافات در انتخابات را از اهداف دیگر امریکایی ها برشمرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ما در مقابل تهدیدهای امریکایی ها رویین تن است . این که فکر کنیم امریکا می تواند ایران را داشته باشد غلط است زیرا ما امروز دستمان از ابزار نظامی به جاهای دور می رسد. امروز ما همه چیز داریم و با گذشته فرق می کنیم . ارتش و نیروی انتظامی ما با ابزار بسیار پیشرفته مشکلی ندارد و ملت ما بسیار هوشیار است ، صنایع نظامی ما جزو صنایع پیشرفته دنیاست ، ما اسلحه فروش نیستیم ، اگرنه می توانستیم بازار بزرگی از این طریق بیابیم .وی خاطرنشان کرد: ما حق نداریم احساس ضعف کنیم و دشمن هم اینقدر باید هوشیار باشد که ملت را ضعیف نداند. اروپایی ها باید بدانند این سبکی که با فشار امریکا در پرونده هسته ای انجام می دهند ، نمی تواند مناسب باشد. ملت ایران اجازه نمی دهد تعلیق دایمی را به ما تحمیل کنند، اما اینقدر صبر داریم که در این جلسات کم نتیجه شرکت کنیم تا به آنها ثابت شود به سمت سلاح هسته ای نمی رویم و این کار را خواهیم کرد تا بدانند ما به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای هستیم . هاشمی رفسنجانی گفت : جمهوری اسلامی ایران در همه مسائلی که مخالفان ما مدعی هستند و تهمت می زنند ، آمادگی مذاکره و بحث دارد. خطیب جمعه تهران خطاب به کشورهای غربی گفت : ما اهل چالش و ماجراجویی نیستیم بلکه اهل تعامل و گفتگو هستیم ، اما سبکی که شما در پرونده هسته ای ایران با فشار امریکا در پیش گرفته اید ، نمی تواند نتیجه خوبی داشته باشد. هاشمی رفسنجانی با تاکید بر حق مسلم ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای گفت : آنقدر حوصله و دقت به خرج می دهیم که در جلسات طولانی شما حضور یابیم تا اعتماد پیدا کنید که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست .وی خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: این را بدانید که ملت ایران از حق مسلم خود در بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای استفاده خواهد کرد. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره و بحث را دارد ، اما تحمیل و زور را نمی پذیرد و نیز آمادگی دارد به پرسشها پاسخ دهد.وی با اشاره به روز جهانی مطبوعات گفت : مطبوعات از آن روزی که دمکراسی در دنیا راه پیدا کرد همیشه به عنوان رکن چهارم مطرح شده و اسم مناسبی است زیرا در پیشبرد جامعه به عنوان رکن اساسی می تواند حرکت کند.
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
    فرزند زمانه خود باش

    گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

    فرزند زمانه خود باش

    نیازمندی ها