جام جم آنلاین: یک کامپیوتر کوانتومی اولیه حتی در صورتی که اجزای آن از بهترین پروتوتایپ های نسل اول امروزی برتر نباشد قادر است نتایج قابل اعتمادی را به دست دهد.
کد خبر: ۶۲۴۰۹

در تئوری چنین کامپیوترهای کوانتومی معمولا برای شکستن رمزها ، بهینه سازی سیستم های پیچیده همچون برنامه خطوط هوایی و به منظور تقویت دیگر سیستم های پیچیده کاربرد دارد.
به گزارش ساینس دیلی ، طراحی جدید برنامه کامپیوتری کوانتومی بر سطوح مختلف بررسی برای اطمینان از درستی بیت های کوانتوم (کوبیت ها) تکیه دارد.
نکته مهم در مورد کامپیوترهای کوانتومی آینده که براساس خواص غیرعادی کوچکترین ذرات طبیعت برای ذخیره و پردازش اطلاعات عمل می کنند ، شکنندگی حالت های کوانتوم است.
در کامپیوترهای امروزی از میلیون ها ترانزیستور استفاده می شود که صفر و یک را نمایش می دهند.
کامپیوترهای کوانتومی از اتم ها به عنوان بیت های کوانتومی (کوبیت ها) استفاده می کنند که خواص مغناطیسی و دیگر ویژگی های آنها برای نمایش صفر و یک یا نمایش همزمان هر دو به کار می رود.
این حالت که به حدی ظریف و حساس هستند که مقادیر کوبیت به طور غیرعادی به خطاهای ایجاد شده توسط آهسته ترین سروصدای الکترونیکی حساس است.
برای رفع این مشکل دانشمندان NIST ، استفاده از یک طبقه بندی هرمی شکل کوبیت ها که از بلوک های سازنده ساده تر و کوچکتر ایجاد شده اند و انتقال فوری اطلاعات در فواصل کلیدی برای بررسی مجدد صحت مقادیر کوبیت ها را پیشنهاد می کنند.
فاصله بسیار زیادی بین تئوری و عمل در کامپیوترهای کوانتومی وجود دارد. مانند زمانی که ابر کامپیوترهای امروزی را در دوران کامپیوترهای دارای لامپ خلاء ، پیش از اختراع ترانزیستورها طراحی می کردیم.
این کار فاصله فوق را کاهش می دهد و نشان می دهد که ساختن کامپیوترهای کوآنتومی شاید آسانتر از آن باشد که تصور می شد.
به هر حال ساختن یک کامپیوتر کوانتومی مفید کار و تلاش بیشتر را می طلبد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها