جام جم آنلاین: جمعیت مصدومان سلاحهای کشتار جمعی در گزارشی فهرست سیاه تولید کنندگان مرگ را منتشر کرد.
کد خبر: ۶۱۷۹۸
به گزارش واحد مرکزی خبر حسن ملکی دبیر اجرایی این جمعیت در نامه ای به کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار این گزارش اعلام کرد: مقامات دولتهایی که با صرف بودجه و انرژی فراوان جهان را به سمت استفاده از ابزار مرگ سوق می دهند باید به عنوان مهمترین عناصر شکل گیری زنجیره تولید تا کاربرد ابزار مرگ علیه بشریت مورد انتقاد و محاکمه قرار گیرند.
در این گزارش امریکا ، همچنان به عنوان کشوری با بالاترین بودجه نظامی جهان معرفی شده است.
براساس این گزارش امریکا با 7،420 میلیارد دلار بودجه نظامی، حدود 50 برابر اسپانیا که از جمله صادرکنندگان سنتی تسلیحات است ، در این بخش سرمایه گذاری کرده است.
در این گزارش سرانه هزینه نظامی 17 رژیم و دولت از جمله رژیم صهیونیستی با 2475 دلار، امریکا با 1600دلار ، چین با 2،39 دلار و هند با 7،14 دلار در ابتدا و انتهای جدول بالاترین هزینه سرانه نظامی قرار گرفته است.
رژیم صهیونیستی به تنهایی بالغ بر52 برابر مجموع و 92 برابر متوسط سرانه هزینه نظامی دو کشور چین وهند بودجه در این بخش اختصاص داده است.
سرانه هزینه نظامی رژیم اشغالگر قدس بدون احتساب کمکهای تسلیحاتی بلاعوض است که امریکا ، انگلیس ، فرانسه و المان به طور مستمر در اختیار این رژیم قرار میدهند ،که بااحتساب کمکهای سالانه اعطایی این دولتها ، سهم سرانه هزینه نظامی رژیم صهیونیستی بالغ بر 2785 دلار است.
در بخش دیگری از این گزارش امده است: متاسفانه بزرگترین تولید و صادر کنندگان تجهیزات و فناوری نظامی همواره در نقش موسس و بازیگران اصلی مراکز بینالمللی ناظر بر سیاست گذاری و هدایت مبارزه با زنجیره تولید تاکاربرد تسلیحات و اعمال جنایت کارانه را نیز بر عهده داشتهاند، لذا بزرگترین دارندگان وفروشندگان ابزارمرگ پس از برگزاری چندین نمایشگاه ، مانور مشترک نظامی ، ایجاد و تقویت احساس نیاز به اقلام نظامی در کشورهای خریدار و کسب اطمینان از دست یابی به دهها قرار داد پرسود نظامی در اقدامی ریاکارانه وغیر عقلانی خرید مشتریان رامورد انتقاد و محکومیت قرار می دهند.
جمعیت مصدومان سلاحهای کشتار جمعی در این گزارش همچنین خواستارتوجه سازمان ملل به کاربرد بودجه وسرانه نظامی دولتها درشکل گیری اقدامات عملی نظامی به عنوان یکی از شاخص های تهدیدزایی وهمچنین اسیب پذیری صلح وامنیت جهانی شده است.
در این گزارش آمده است:قتل عام انسانها ، نسل کشی ، تهدید صلح فراگیر و پایدار ، تخریت فضای زیست محیطی ، بکارگیری منابع محدود اقتصادی و طبیعی از جمله پیامدهای زیانبار برنامه های غیرانسانی و فزاینده تولید ابزار مرگ است.
جمعیت مصدومان سلاحهای کشتار جمعی در این گزارش می افزاید :تکرار بی دغدغه و گسترده رفتار جنایتکارانه مانند بکار گیری بسیار گسترده سلاحهای شیمیایی از سوی رژیم صدام علیه مردم شهرهای ایران و شهر حلبچه عراق ، قتل عام و نسل کشی وحشیانه مردم بی دفاع و تنهای فلسطین اشغالی بدست نیروهای رژیم صهیونیستی وقتل عام مسافران هواپیمای مسافری ایران توسط ناو جنگی امریکا از جمله جنایات غیر قابل تصوری است که بدون دسترسی جنایتکاران به انواع مختلف و متنوع تسلیحات تولیدی مبتنی بر بودجههای کلان هرگز ممکن و میسر نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها