خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به عدم جدیت اروپاییها در رسیدن به تفاهم با ایران ، جمهوری اسلامی ایران باید با اولتیماتوم به اروپا ، فعالیت غنیسازی اورانیوم را شروع کند.
کد خبر: ۶۱۷۳۲

منوچهر متکی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اظهار تاسف از روند مذاکره اروپاییها با ایران در خصوص فعالیت هستهای ، گفت: در دور اخیر مذاکرات ایران و اروپا ، متاسفانه کشورهای اروپایی جدیت لازم برای رسیدن به تفاهم مورد نظر را از خود نشان نداند.
وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود در غالب توافقنامه پاریس عمل نکردند ، افزود: ادامه این روند در زمینه فعالیتهای صلحآمیز هستهای برای کشورمان فرصت سوزی ارزیابی میشود.
به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت این برخورد کشورهای اروپایی فشار پذیری آنان از سیاستهای آمریکاست.
متکی اضافه کرد: با توجه به روند جاری ، جمهوری اسلامی ایران باید با یک اولتیماتوم به کشورهای اروپایی فعالیت غنیسازی اورانیوم را از سر گیرد در غیر اینصورت باید پاسخگوی تبعات احتمالی منفی و احیانا جبران ناپذیر آن باشد.
وی با تاکید بر ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی اظهار داشت: بعنوان یک عضو این آژانس حق برخورداری از فناوری هستهای را برای خود قایل هستیم بنابراین عضویت ما در آژانس از یک سو به معنای تداوم تعهد ما در صلح آمیز بودن فعالیتهای هستهای و از سوی دیگر تعهد آژانس بر تاکید به حق جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از فناوری هستهای از جمله بومیسازی چرخه سوخت و غنیسازی اورانیوم نیز میباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها