جام جم آنلاین:اعضای مجلس خبرگان رهبری دیشب با حضور در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اقای هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند
کد خبر: ۶۱۳۵۳

به گزارش واحد مرکزی خبر در این دیدار ابتدا حسن روحانی گزارشی از روند مذاکرات هیات ایرانی با نمایندگان اتحادیه اروپایی ارائه کرد و گفت: امریکا به هر بهانهای دنبال ایجاد مانع برای دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فن آوری صلحآمیز انرژی هستهای است و همواره در راه اعتمادسازی میان ایران و کشورهای اروپایی خلل ایجاد می کند.
وی با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حق مسلم خود در استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای در علوم مختلف و پذیرش رسمی ایران به عنوان یک کشور دارنده دانش هستهای گفت: هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به صراحت به طرف اروپایی خود اعلام کرده که به هیچ قیمت حاضر به تعلیق دائمی غنی سازی سوخت هستهای نیست و این مهم موضع رسمی و دائمی ایران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ادامه مذاکره هیات ایرانی با سه کشور اروپایی در سوم فروردین سال اتی گفت: امیدواریم القائات منفی و سیاسی امریکا باعث ایجاد خلل در روند اعتمادسازی نشوند.
روحانی افزود: ما به دنبال ادامه مذاکرات منطقی و عزتمند با اروپا هستیم و در عین حال از حق و حقوق خود به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.
در ادامه این دیدار چند تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نظرات خود را در مورد مسائل مختلف بیان و سوالاتی را در خصوص روند مذاکرات ایران و طرف اروپایی مطرح کردند.
اقای رفسنجانی در پاسخ به سوالات مطرح شده با تشکر از حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت تصمیمات مربوط به مذاکرات هستهای با کشورهای اروپایی با وحدت رویه و در بالاترین مراکز تصمیمگیری نظام هدایت می شود و امیدواریم روند امور با عزت و اقتدار و تدبیر و حکمت مسئولان نظام به سمت و سویی پیش رود که مصالح و منافع نظام اسلامی بطور کامل حفظ شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها