رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به طرح برگزاری کنکور و آزمون تک درس استاندارد شده از کاهش حجم دروس ، تنش و رقابت در کنکور سراسری خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۱۴

حسین رحیمی ، با اشاره به طرحها و برنامه های سازمان سنجش درخصوص اصلاح و تغییر وضعیت موجود کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ، اظهار کرد: طرحهای مرتبط با تغییر وضع موجود کنکور در 2 حوزه کاربردی و نظری در سازمان سنجش دنبال می شود ، در بخش کاربردی ، طرح کنکور چندبخشی برای تصویب پیگیری می شود که پیش از این در قالب طرح در اواخر مجلس ششم پیگیری می شد و هم اکنون نیز مسکوت مانده است . وی با بیان این که اصلاحات در کنکور در چارچوب اختیارات سازمان سنجش همه ساله توسط سازمان اعمال می شود ، تصریح کرد: هر ساله تغییراتی در روش ثبت نام ، برگزاری آزمون ، ارائه نتیجه به داوطلب ، یکپارچه سازی سیستم از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج ، نمره کل سازی و غیره صورت می گیرد. رحیمی با اشاره به طرحها و ایده های نظری سازمان سنجش در این زمینه ، اظهار کرد: در این خصوص طرحهایی چون تفکیک فرآیند گزینش از سنجش در سیستم پذیرش دانشجو و برگزاری آزمون های استاندارد شده تک درس در حال بررسی و پیگیری است . رئیس سازمان سنجش ، با بیان این که با برگزاری آزمون های استاندارد شده تک درس می توان رقابت و حجم دروس در کنکور را کاهش داد ، در بیان جزییات این طرح گفت : به عنوان مثال با برگزاری آزمون استاندارد زبان ، در صورتی که داوطلب با شرکت در این آزمون حدنصاب لازم را کسب کند ، دیگر نیازی به وجود درس زبان در کنکور سراسری نخواهد بود. وی با بیان این که اجرای این روش برای تمام دروس امکانپذیر است ، اظهار کرد: اجرای این طرح در دانشگاه ها و برای دروس علوم پایه و در مدارس در دوره دبیرستان در دروسی که پیش نیاز ورود به دانشگاه محسوب می شوند ، امکانپذیر است و در صورت اجرای آن علاوه بر آنکه داوطلب می تواند سطح دانش خود را ارزیابی کند ، نتایج آن می تواند ملاکی برای پذیرش در دانشگاه ها یا استخدام در مراکز دولتی و غیردولتی باشد. رحیمی با بیان این که طرح آزمون تک درسی به صورت جدی دنبال می شود، برگزاری آزمون های زبان تولیمو و تافل را در همین راستا ارزیابی کرد و در عین حال گفت : اجرای کامل این طرح حداقل چند سال زمان نیاز دارد. به گزارش ایسنا ، رئیس سازمان سنجش گفت : با توجه به این که در لایحه و قانون جدید وزارت علوم پیش بینی شده که شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در این وزارتخانه تهیه و تدوین و برای تصویب به مراجع قانونی ارجاع شود که این مرجع قانونی می تواند مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد بنابراین وزارت علوم در حال بررسی طرح از پیش تهیه شده سازمان سنجش برای ارجاع و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد. به گفته رئیس سازمان سنجش ، در صورت تداوم روند موجود در پیگیری طرح اصلاح کنکور می توان گفت که کنکور سال 85 هم تغییر نخواهد کرد و به صورت یک مرحله ای برگزار می شود.

مهلت ثبت نام آزمون های دانشگاه آزاد تمدید شد

مهلت ثبت نام آزمون سراسری 84 دانشگاه آزاد اسلامی تا 8 بهمن تمدید شد.مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ، مهلت ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 84 دانشگاه را تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 8 بهمن تمدید کرد.ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 84 دانشگاه آزاد اسلامی تا اول بهمن ادامه دارد.آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 84 دانشگاه در 220 رشته و گرایش تحصیلی در اردیبهشت سال 84 برگزار می شود.متقاضیان بدون در نظر گرفتن رشته فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ، می توانند در رشته مورد علاقه خود در این آزمون شرکت کنند. داوطلبانی که تاکنون برای ثبت نام اقدام نکرده اند ، می توانند در مهلت باقیمانده با مراجعه به یکی از دفاتر پستی در سراسر کشور نسبت به تهیه مدارک و ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها