رد درخواست آزادی برای دهمین بار

قاتل جان لنون همچنان پشت میله‌های زندان +عکس

جام جم آنلاین: قاتل جان لنون ، رهبر گروه موسیقی «بیتلز»او را کشت چون می خواست محبوبیت او را برباید.
کد خبر: ۵۰۱۸۸

به گزارش بی.بی.سی ، مارک چپمن این سخن را در تازه ترین رویارویی اش با اعضای هیات عفو امریکا بیان کرده و افزوده است : این که همه او را دوست داشتند ، آزارم می داد.
براساس نسخه مکتوب اظهارات وی ، چپمن 49 ساله بر این باور است که تا حدود زیادی با کشتن جان لنون به هدف خود رسیده است.
اما از بسیاری جهات دیگر معتقد است : من هیچ کس نیستم حتی این احساس بدتر از قبل شده است.
چپمن ، مردی که در سال 1980 جان لنون ، رهبر گروه بیتل ها را در نیویورک به قتل رساند ، از همان زمان تاکنون در زندان است و تاکنون 7 بار تقاضای عفو کرده است اما به هیچ یک از آنها پاسخ مثبت داده نشده است.
سومین تقاضای عفو او در اوایل ماه اکتبر به هیات عفو امریکا تسلیم شد.
چپمن که پیشتر گفته بود شخصی از درونش او را واداشته تا به سمت لنون شلیک کند ، گفت : حالا به جای شهرت و محبوبیت مردمی را در برابر خود می بینم که به دلیل موجهی از من متنفرند و این از هر چیز دیگری سخت تر است.
او همچنین فاش کرد: 3 ماه نقشه قتل لنون را در سر می پرورانده و علاوه بر او ، می خواسته چند شخصیت هنری محبوب دیگر را نیز از بین ببرد.
چپمن یک بار دیگر برای قتل لنون به نیویورک رفته ولی نتوانسته بود خود را به وی برساند.
چپمن در ادامه می افزاید: پس از آن به هاوایی رفتم و در آنجا با کتاب بیوگرافی لنون مواجه شدم. خواندن آن مرا عصبانی تر کرد و عزم مرا برای قتل او جدی تر کرد.
آنچه مشخص است و چپمن نیز صریحا به آن اعتراف کرده ، چیزی که او را در مورد لنون آزار می داده ، محبوبیت زیاد وی در میان مردم بوده است.
پیشتر گمان می شد که چپمن پس از قتل لنون اسلحه را رها کرده است اما خود او گفت : پس از شلیک همچنان اسلحه را در دست داشتم تا این که خوزه ، دربان محل به سمت من آمد و مرا تکان داد.
اسلحه را از دستم درآورد و در همه این مدت فریاد می زد چکار کردی؛ چکار کردی؛ چپمن اگرچه اعتراف کرد برای از بین بردن محبوبیت لنون او را کشته است ، اما نگفت آیا از کرده خود پشیمان است یا خیر؛.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها