در حالی که هزاران تن از دختران مسلمان و باحجاب در فرانسه و برخی از دیگر مناطق اروپا در آغاز سال تحصیلی عملا با ممنوعیت پوشش حجاب اسلامی در مدارس روبه رو شدند
کد خبر: ۴۷۴۹۸
، مساله ممنوعیت یا محدودیت های حجاب مسلمانان در اروپا بار دیگر در مجامع اسلامی و حقوق بشر مطرح شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن ، راجنارا اختر یکی از اعضای اصلی انجمن حمایت از حجاب گفت : ممنوعیت حجاب با همه قوانین موجود از قبیل بیانیه حقوق بشر اروپا و کنوانسیون جهانی حقوق بشر در تعارض است زیرا براساس همین قوانین نمی توان حق افراد را برای دینداری و رفتارهای دینی محدود کرد. وی گفت : محدودیت زنان با حجاب به معنای ممنوع کردن آنان از یک دستور دینی است که در قرآن آمده است . خانم اختر گفت : هیچ کس نمی تواند یک زن مسلمان را از داشتن حجاب منع کند و ممنوعیت حجاب ، نقض یکی از ابتدایی ترین حقوق بشر است . همچنین خانم راندا بوروس ، یکی دیگر از اعضای انجمن حمایت از حجاب گفت : این نکته یک شیطنت است که به محض کوچکترین نقض حقوق بشر در یک کشور غیرغربی ، دولتهای غربی فریاد حمایت از حقوق بشر سر می دهند؛ اما زمانی که کشورهای اروپایی حق مسلم زنان با حجاب را نقض می کنند ، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. وی تصریح کرد: تاکنون چندین سازمان حقوق بشر از انجمن حمایت از حجاب پشتیبانی کرده اند. وی گفت : انجمن حمایت از حجاب ، 22سپتامبر امسال هم کنفرانسی در پارلمان اروپایی برگزار و درباره اقدام دولت فرانسه بحث خواهد کرد. وی افزود: علاوه بر آن انجمن حمایت از حجاب از مردم خواهد خواست تا با نوشتن نامه به نمایندگان پارلمان اروپایی ، به ممنوعیت حجاب در فرانسه اعتراض کنند. وی گفت : بدین ترتیب زمینه برای کشاندن این موضوع به صحنه بین المللی و اقدامات حقوقی آماده خواهد شد. تاکنون مسلمانان در بیش از 20 کشور جهان و در 5 قاره دنیا آمادگی خود را برای برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانه های فرانسه اعلام کرده اند.

تجمع گروهی از بانوان در مقابل سفارت فرانسه در تهران

در اعتراض به اجرایی شدن قانون منع حجاب در مدارس فرانسه ، گروهی از بانوان صبح دیروز با تجمع در برابر سفارت فرانسه در تهران ، قانون منع حجاب در فرانسه را محدود کننده آزادی های اساسی زنان مسلمان خوانده و آن را محکوم کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، بانوان اعتراض کننده در بیانیه پایانی تجمع خود اعلام کردند: تصویب قانونی که رعایت حجاب را برای بخش قابل توجهی از زنان مسلمان فرانسوی دشوار می کند ، متاسفانه حق انتخاب شیوه زندگی را نقض خواهد کرد. در بیانیه تصریح شده است : تصویب چنین قوانینی با موارد متعدد در 3 معاهده حقوق بشر ، رفع تبعیض علیه زنان و حقوق کودکان تعارض دارد.

اهدای 110 تندیس به انجمن حمایت از حجاب

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس 110 تندیس را که نشانه حجاب برتر زن مسلمان است ، به انجمن حمایت از حجاب لندن اهدائ می کند. به گزارش واحد مرکزی خبر ، اهدای این تندیس ها برای عمل به وصایای شهیدان درباره عفاف و حجاب و نیز قدردانی و پشتیبانی از بانوان مسلمانی است که با تشکیل انجمن حمایت از حجاب در لندن از مردم سراسر جهان برای دفاع از آزادی و حقوق زنان محجبه استمداد کردند. در پی تشکیل انجمن حمایت از حجاب در لندن ، این انجمن با اعلام روز چهارم سپتامبر (چهاردهم شهریور) به عنوان روز بین المللی حجاب و طرح شعار «حمایت از حجاب ، حمایت از آزادی و حقوق ماست» قصد دارد با راهپیمایی در خیابان کنت بریج لندن و تجمع در مقابل سفارت فرانسه با مردمی که در سراسر جهان از جمله کشورهای فرانسه و آلمان قربانی تعصبات ضد مذهبی شده اند ، ابراز همدردی و به طور همزمان از حقوق دختران محجبه فرانسوی که از مدارس این کشور اخراج شده اند ، دفاع کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها