حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار اساتید و دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت ، و همچنین شورای مرکزی و جمع زیادی از اعضای بسیج دانشجویی ، حضرت علی(ع) را الگوی برجستهای برای نسل جوان دانستند
کد خبر: ۴۷۱۸۰
و با تاکید بر اینکه راه به سمت این قلهی رفیع برای همه جوانان باز است ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در ایران امروز با ارائه یک فکر و ایده نو و به عنوان سرچشمه امید و بیداری امت اسلامی در مقابل تمام ادعاها و نظریات فریبنده جبههی استکبار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا ، مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن گرامیداشت سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، تبریک سالروز ولادت آن حضرت را در واقع تبریک یک پدیده خیره کننده و با عظمت در طول تاریخ بشر دانستند و افزودند: امسال سالروز میلاد آن حضرت با اهانت ددمنشانه و رذالت آمیز اشغالگران به بارگاه منور حضرت علی(ع) همزمان شد و بار دیگر مظلومیت تاریخی این چهره درخشان نمود عینی یافت.
ایشان خاطرنشان کردند: اشغالگران به رغم تجهیزات گسترده و پیشرفته خود در مقابل هیمنه معنوی این مکان مقدس شکست خوردند و این یکی از پدیدههای شگفتآور دوران ما است.
حضرت آیتالله خامنهای با تاکید بر لزوم شناخت بیشتر نسل جوان از ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) افزودند: پیشتازی در شناخت حقیقت فکر و ایده جدیدی که از جانب پیامبر(ص) در شرایط سخت آن روز برای بشریت ارائه شد و ایمان به این فکر نو ، چشمپوشی از تمام امتیازات و ایستادگی بر این ایمان و تحمل تمام سختیها و تحقیرها و از دست ندادن امید به آینده ، از ویژگیهای بسیار مهم دوران نوجوانی و جوانی حضرت امیرالمومنین (ع) است که میتواند سرمشق همه جوانان قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را نسخهای از شرایط دوران حضرت علی(ع) ارزیابی و خاطرنشان کردند: امروز نیز نظام اسلامی ، فکر و راه نو و جدیدی را برای بشریت عرضه کرده که قدرتمندان و صاحبان زر و زور و عوامل آنها در مقابل آن صفآرائی کردهاند و تلاش دارند با همان شیوهها ولی با ابزارهای پیشرفته این فکر نو را از بین ببرند.
ایشان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حرکت در جهت عدل در مقابل ظلم جهانی که در استکبار جهانی تجلی یافته ، قرار گرفته است ، افزودند: با پیروزی نهضت اسلامی در ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ، بیداری اسلامی به عنوان یک واقعیت در جهان آغاز شد و گسترش و تعمیق یافت و دنیای اسلام به ویژه نخبگان آن بار دیگر به هویت اسلامی ، عزت اسلامی و سرفصلهای اسلام برای احقاق حقوق انسانها گرایش یافت و این واقعیت در واقع به برکت سخنان و شعارهای امام خمینی(ره) و ایستادگی ایشان شکل گرفت.
حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای خاموش کردن سرچشمه و نقطهی امید و انگیزهی این حرکت در ایران ، بیشترین توجه خود را به جوانان معطوف داشته ، تاکید کردند: امروز ما در یک کارزار فرهنگی و سیاسی و در واقع در وسط جنگ دو هویت قرار داریم و دشمن در این میدان جنگ تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا امید ، انگیزه و ایستادگی نسل جوان را در هم بشکند.
مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه بدترین حالت در این کارزار ، غافل شدن از اصل حمله و انکار آن است ، افزودند: البته در این میدان ، سربازان جبههی حق ، از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت خوبی قرار دارند ولی دشمن نیز از ابزارهای پیچیدهای استفاده میکنند که مقابله با آن ، بسیار ظریف و دقیق و در عین حال پر جاذبه میباشد.
ایشان افزودند: نسل جوان باید با خودسازی و بهرهگیری از روح پرتلاش خود ، تاکتیکهای دشمن را در این کارزار شناسایی کند و با استفاده از ضد تاکتیکها به مقابله با دشمن برود.
در این دیدار ، آقای طهماسبی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاهها ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دورهی آموزشی و فرهنگی طرح ولایت و فعالیتهای بسیج دانشجویی ، به برگزاری 9 دوره طرح ولایت و تحت پوشش قرار گرفتن بیش از هجده هزار نفر از دانشجویان اشاره کرد و گفت: انتشار 300 نشریهی علمی و تحقیقاتی و مشارکت در 158 طرح تحقیقاتی از جمله فعالیتهای اعضای بسیج دانشجویی دانشگاهها میباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها