جام جم آنلاین: شاید تصور اینکه روزی ترافیک سبب رویکرد مردم به استفاده سریع ، اسان و ارزان از هلی کوپتر برای جابجایی درون شهری شود چندان با عقل جور در نیاید اما بهتر است زود قضاوت نکنید.
کد خبر: ۴۴۹۶۷

روسیه به تازگی چنین امکانی را برای شهروندان فوق العاده گرفتار که قصد دارند به سرعت خود را از مکانی به مکان دیگری در شهر مسکو برسانند ، فراهم کرده است. به گزارش خبرگزاری ایترتاس ، این اولین نمونه استفاده از هلی کوپتر به عنوان تاکسی در جهان است.
این هلی کوپتر با تلفن متقاضیان خود را به انها می رساند و با صرف کمترین زمان آنها را به مناطق مختلف مسکو می رساند.
اگرچه مسافران در این حالت زمان اندکی را از دست می دهند و دیگر در ترافیک کشنده خیابان های مسکو گرفتار نمی شوند ، باید کرایه سنگینی را بابت هر سفر خود بپردازند.
کمترین هزینه سوار شدن بر این هلی کوپتر 70 دلار و حداکثر آن که متعلق به مسیر های دور تر است 150 دلار آمریکا تعیین شده است.
در صورتیکه متقاضی استفاده از هلی کوپتر درون شهری زیاد شود این پرنده ها می توانند به فاصله هر پنج دقیقه مسافرین دیگری را جابجا نمایند.
هم اکنون تنها مرفهین و بازرگانان و افراد ثروتمندی که استفاده از این سرویس می تواند به آنها در جذب درآمد بیشتر کمک کند می توانند از این سرویس استفاده کنند.
منتقدین دولت روسیه می گویند مسئولان بهتر است به جای برقراری چنین سیستم هایی کمی به وضعیت نابسامان ترافیک بپردازند و کاری کنند تا عواید آن به عموم جامعه برسد و نه فقط ثروتمندان.

نویسنده نامه 113 ساله: برای شادی روحم مراسمی بر پا کنید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها