رئیس جمهوری کشورمان در دیدار با رئیس جمهوری گرجستان گفت : ما در عرصه داخلی ، هیچ راهی جز مردم سالاری نداریم ، هر چند مردم سالاری ارزان به دست نمی آید.
کد خبر: ۴۴۱۲۵

به گزارش ایرنا، سیدمحمد خاتمی بر ضرورت کسب اقتدار اشاره کرد و افزود: اقتدار بر پایه های علم ، اقتصاد پویا و ارتباط محکم میان ملت و حکومت استوار است ، نه پر کردن انبارهای تسلیحات نظامی . رئیس جمهوری به رشد مطلوب اقتصادی 2کشور اشاره کرد و گفت : ما باید تولید کننده علم باشیم ، نه مصرف کننده کالاهای دیگران و ارتباط ما با دنیا باید براساس منافع متقابل باشد. خاتمی تاکید کرد: ایران و گرجستان در عین تلاش برای استقرار مردم سالاری در داخل ، با وجود سرکوب و تروریسم ، جهان را به صلح دعوت کنند. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ذخایر گاز ، رشد علوم نوین و موقعیت بی نظیر ترانزیتی کشور، بر توسعه کریدورهای شمال ، جنوب و شرق به غرب تاکید کرد. ساکاشویلی ، رئیس جمهوری گرجستان با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران ، آمادگی کشورش را برای گسترش و توسعه مناسبات با تهران در همه زمینه ها اعلام کرد. وی با اشاره به موقعیت استراتژیک کشورش در منطقه قفقاز ، بر گسترش همکاری در استقرار ثبات در منطقه و توسعه روابط دوجانبه در بخشهای انرژی ، انتقال گاز ایران به کشورهای اروپایی ، بنادر و کشتیرانی و حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.

ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی

رئیس جمهوری گرجستان که برای دیداری رسمی به تهران سفر کرده است ، دیروز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد. به گزارش ایرنا، میخاییل ساکاشویلی ، رئیس جمهور گرجستان که از سوی جمعی از مقامات ایرانی و گرجستانی همراهی می شد، با نثار دسته گل به مزار امام راحل ، یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب را گرامی داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها