حضرت آیتالله خامنهای عصر امروز در دیدار هزاران تن از خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان همدان اعلام کردند: زنده نگه داشتن یاد و نام و راه شهیدان
کد خبر: ۴۴۱۰۵
، راهبرد حقیقی ملت ایران برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و عزت و سرافرازی ایران عزیز است.
به گزارش ایسنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در تبیین اهمیت «شهادت و ایثارگری» در حرکت عمومی کشور و جامعه، به تلاش بیوقفه ائمه (ع) برای زنده نگه داشتن یاد و نام ابا عبدالله الحسین (ع) اشاره کردند و افزودند: راه و یاد حسینبنعلی (ع) نماد شهادت و ایثار و آگاهی و بصیرت است و به عنوان پرچم حرکت عظیم امت اسلامی باید همواره در اهتزاز باشد و به همین علت است که ائمه معصومین (ع) همواره یاد اباعبدالله الحسین (ع) را در ذهن مردم زنده نگه میداشتند.
ایشان صبر و مقاومت خانوادههای شهدا را موجب رضایت پروردگار و اجر الهی دانستند و با انتقاد از غفلت برخی گویندگان و نویسندگان که به مساله شهید و شهادت نگاهی ناسپاسانه دارند، افزودند: ایران بزرگ برای ادامه حرکت پیشرونده خود، به زنده ماندن نام و یاد شهیدان، تجلیل از جانبازان و تکریم خانوادههای معظم و پرافتخار آنان نیاز حقیقی دارد و هرکسی این حقیقت را نادیده میگیرد به دشمنان ایران خدمت میکند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حمله رژیم بعثی صدام به ایران خاطرنشان کردند: بر اساس نقشههای استکباری قرار بود ملت ایران به دست صدام ذلیل و تحقیر شود و اشغالگران بعثی همان بلایی را سر ملت ایران بیاورند که امروز اشغالگران آمریکایی و انگلیسی سر ملت عراق میآورند اما ملت ایران به برکت رشادت، شهادت و ایثار جوانان برومند خود، و صبر و پایداری خانوادههای مکرم آنان، این توطئه را نقش بر آب کرد.
حضرت آیتالله خامنهای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بعد از حادثه کربلا و شهیدان آن حادثهی عظیم، در تاریخ اسلام بینظیر خواندند و خاطرنشان کردند: این دلاوران مومن، افسانههای تاریخ را با عمل و رفتار خود برای ملت ایران، تحقق بخشیدند و مردم قدرشناس ایران، با تجلیل از این افتخارآفرینان جاودان، راه آنان را که راه تعالی و پیشرفت و سرافرازی است با قوت و قدرت ادامه خواهد داد.
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، ناصری مدیرکل بنیاد شهید استان اعلام کرد: استان همدان با تقدیم بیش از هفت هزار و دویست شهید، هجده هزار و هشتصد جانباز و بیش از یک هزار آزاده، هشتمین استان کشور از لحاظ تعداد ایثارگران است.
به گزارش ایسنا رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در باغ بهشت و گلزار شهیدان همدان و همچنین بر سر مزار مرحوم آیتالله آخوند ملاعلی معصومی همدانی و مرحوم آیتالله تألهی حضور یافتند و ضمن احترام به مقام شامخ این بزرگان برای علو درجات آنان فاتحه قرائت کردند.
حضرت آیتالله خامنهای همچنین با حضور در آرامگاه فیلسوف و دانشمند بزرگ اسلامی شیخالرئیس ابوعلی سینا به این دانشمند گرانقدر ادای احترام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها