دکترحداد عادل درباره محاکمه صدام تصریح کرد: ما این محاکمه را طبیعی نمی دانیم و غیرعلنی بودن آن را نشانه ای از غیرعادلانه بودن آن می دانیم و تلاش خواهیم کرد که به عنوان نمایندگان مجلس ، نظر خود را به ملت ایران و سایر کشورهای جهان اعلام کنیم .
کد خبر: ۴۳۹۴۷

به گزارش ایسنا ، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جنایتکار جنگی بودن صدام ، خاطرنشان کرد: دادگاه بین المللی را برای محاکمه صدام مناسب تر از دادگاه عراق می دانستیم . وی همچنین در دیدار با اخضر ابراهیمی ، نماینده سازمان ملل در امور عراق ، ضمن ابراز نگرانی از نادیده گرفتن جنایات صدام در تجاوز به ایران و آغاز جنگ تحمیلی علیه کشورمان در کیفرخواست ارائه شده علیه وی ، تاکید کرد: ملت ایران با حساسیت بسیار، تحولات کنونی عراق را دنبال می کند. رئیس مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به جایگاه والای مرجعیت شیعه در تحولات عراق و لزوم رعایت حقوق شیعیان این کشور اضافه کرد: باید حقوق شیعیان عراق با رعایت نظر مرجعیت شیعه در ساختار آتی قدرت در عراق مدنظر قرار گیرد.

نامه نمایندگان به رئیس قوه قضاییه
برای اقامه دعوی علیه صدام

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : نمایندگان قصد دارند در نامه ای به رئیس قوه قضاییه تقاضا کنند تا جمهوری اسلامی ایران علیه دیکتاتور پیشین عراق به دلیل تجاوز به ایران اقامه دعوی نماید. محمدرضا باهنر در جمع خبرنگاران با تایید خبر مربوط به تهیه این نامه افزود: نمایندگان تقاضا دارند تا صدام در یک دادگاه بین المللی محاکمه شده و آنان نیز به صورت علنی در این جلسه شرکت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها