رئیس جمهوری پس از استقبال رسمی از بشار اسد همتای سوری خود در مجموعه سعدآباد تهران گفت : ناامنی و بی ثباتی در عراق برای کل منطقه زیانبار است.
کد خبر: ۴۳۹۴۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمد خاتمی ، همکاری بین المللی و تشریک مساعی میان کشورهای همسایه عراق را برای ایجاد امنیت و ثبات در کشور ضروری دانست و افزود: راه حل بحران عراق ، رفع سریع اشغال و استقرار یک حکومت مردمی است که نمایندگی همه ملت عراق اعم از طوایف و گروههای مختلف را داشته باشد. وی تصریح کرد: مشکل عراق نه تنها متوجه مردم مظلوم این کشور است بلکه دامن اشغالگران را نیز گرفته است . وی با اشاره به بحران عراق اظهار کرد: این بحران قابل پیش بینی بود و منشاء آن غرور، تجاوز و اشغالگری امریکا است . رئیس جمهوری همچنین به مواضع و دیدگاه های ایران و سوریه درخصوص بحران عراق اشاره کرد و گفت : هیچ حالت ابهامی برای ما و سوریه درباره مساله عراق وجود ندارد. خاتمی با اظهار خیرمقدم به بشار اسد رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: حضور رئیس جمهور سوریه در تهران در موقعیت حساس کنونی نشانه عزم دو کشور برای تبادل نظر در همه موضوعات منطقه ای و جهانی است . وی تبادل نظر میان مقامات ایران و سوریه به عنوان دو کشور همسایه عراق را بسیار موثر خواند و خاطرنشان کرد که در جریان سفر رئیس جمهور سوریه به تهران مقامات دو کشور درباره راه های ایجاد ثبات و امنیت در عراق بحث و تبادل نظر خواهند کرد. این گزارش حاکی است بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت که در مذاکرات با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران درباره همه موضوعات روابط دوجانبه ، مسائل منطقه ای از جمله مساله عراق و فلسطین بحث و تبادل نظر خواهد کرد. به گفته وی ، مساله روند صلح خاورمیانه که هم اکنون متوقف شده است نیز از دیگر محورهای مذاکرات مقامات ایران و سوریه خواهد بود. اسد درباره مواضع سوریه در مورد بحران عراق اظهار کرد: ما همواره از یکپارچگی عراق ، حاکمیت مردم این کشور بر سرنوشت خویش و ضرورت عقب نشینی اشغالگران از خاک عراق با ایران اتفاق نظر داشته ایم.

عصر روز گذشته برگزار شد:
مذاکرات رسمی تهران دمشق

مذاکرات رسمی هیات های عالی رتبه ایران و سوریه به ریاست سیدمحمد خاتمی و بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه عصر روز گذشته برگزار شد. به گزارش ایسنا روسای جمهور دو کشور در این دیدار آخرین تحولات منطقه را مورد ارزیابی قرار داده و بر تداوم رایزنی ها و همکاری های دو کشور درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کردند. خاتمی و اسد ضمن بررسی اوضاع جاری عراق ، بر یکپارچگی و وحدت این کشور و حاکمیت مردم عراق بر سرنوشت خود تاکید کردند. روسای جمهور ایران و سوریه با اشاره به اوضاع فلسطین اشغالی به عنوان یکی از مشکلات منطقه ، ضرورت احقاق حقوق حقه مردم فلسطین برای ایجاد صلح پایدار در منطقه را خاطرنشان ساختند. خاتمی در این دیدار همچنین با اشاره به همکاری های تنگاتنگ دولت و ملت ایران با دولت و ملت سوریه در سال های گذشته ، اظهار امیدواری کرد: دیدار بشار اسد از ایران موجب تحکیم بیشتر مناسبات دوجانبه و یافتن راههایی برای حل مسائل منطقه باشد. رئیس جمهوری همچنین با تبیین سیاست های ایران در قبال مسائل هسته ای گفت : دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای حق دولت و ملت ایران است و ما در این زمینه با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکاری داشته و خواهیم داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها