جام جم آنلاین: مردم عراق از خبر انتصاب ایاد علوی به عنوان نخست وزیر موقت کشور خود استقبال نکردند و وی را به عنوان غریبه ای فاقد تجربه سیاسی لازم برای اداره عراق رد کردند.
کد خبر: ۴۱۸۹۱

به گزارش رویترز ، مدیر یک هتل بغداد که خواست معرفی نشود ، گفت: تجربه سیاسی او چیست؛ من چیزی درباره اش نمی دانم او در تبعید در خارج زندگی می کرد.
ما به شخصی نیاز داریم که اینجا زندگی کرده باشد و بتواند عراق را از بحران خارج کند.
عراق امروز مثل عراق صدام است جز این که حالا از ترس شبه نظامیان نمی توانم خود را معرفی کنم.
شورای حاکم منصوب امریکای عراق ، روز جمعه علوی ، یکی از اعضای خود را به عنوان نخست وزیر موقت این کشور معرفی کرد اما مردم بغداد گفتند چیزی درباره این مرد که ارتباط طولانی با سازمان سیا داشت نمی دانند.
رویترز می افزاید بیشتر اعضای شورای حاکم در محیطی منزوی و اشرافی زندگی می کنند و هیچ اطلاعاتی از مشکلات مردم کوچه و بازار ندارند.
بسیاری از عراقی ها غالبا شکایت دارند که تاکنون هرگز یک عضو شورا را ندیده اند که در خیابان ها راه بروند یا با مردم دست بدهند.
به گزارش رویترز علوی یک مسلمان شیعه سکولار ثروتمند است که قبلا عضو حزب بعث صدام بود و از اقوام احمد چلبی است که قبلا مورد حمایت امریکا بود و فعلا از چشم واشنگتن افتاده است.
چلبی مدتها به عنوان انتخاب احتمالی آمریکا برای رهبری عراق به حساب می آمد.موضعگیری رویترز نشان می دهد که علوی ظاهرا مورد تایید انگلیس نیز نیست.

کاخ سفید از علوی حمایت کرد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها