رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از واگذاری بودجه و سرانه دانش آموزی یکصد مدرسه از سال تحصیلی آینده در راستای طرح مدرسه محوری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۶۰

جواهری پور که در حاشیه سومین جلسه مدیران مناطق آموزشی و پرورشی شهر تهران سخن می گفت ، افزود: این طرح با عنوان «واگذاری بودجه مدارس با قیمت تمام شده به مدیران» در 54 مدرسه اجرا شده است و در سال تحصیلی آینده با قوت بیشتری ادامه می یابد. وی همچنین تاکید کرد: مدیران مناطق شهر تهران از وضعیت بحرانی 18 مدرسه استیجاری که عمدتا در مناطق 11 ، 12 ، 10 و 17 هستند ، ابراز نگرانی کرده اند. وی افزود: از این تعداد ، زمینهای 3 مدرسه استیجاری نیز متعلق به مالکان خصوصی است که روی آن اعیانی ساختیم و هم اکنون این مالکان با شکایت به دادگاه ، حکم قلع و قمع علیه آموزش و پرورش شهر تهران گرفته اند که باید هر چه سریع تر این زمینها خریداری شود.

گزینش دانش آموزان در مدارس دولتی ممنوع است

با صدور شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیل 83-84 از سوی سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، گزینش دانش آموزان (شرط معدل ، آزمون ورودی ، مصاحبه و...) در مدارس دولتی ممنوع است . سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اعلام کرد: به منظور کاهش آسیب های مربوط به ثبت نام دانش آموزان و تامین رضایت هر چه بیشتر خانواده ها، نظارت بر امر ثبت نام با برنامه ریزی و اقدامات عملی از طریق اعزام بازرسان صورت خواهد گرفت . بر اساس این شیوه نامه ، تغییر در کاربری مدارس از قبیل تغییر جنسیتی مدرسه ، تغییر دوره تحصیلی و یک نوبته و دونوبته بودن مدارس باید حداکثر تا پایان خردادماه انجام پذیرفته و توزیع منابع مادی ، فیزیکی و انسانی بین مدارس به گونه ای باشد که اولیای دانش آموزان نگرش مثبت به کیفیت مدارس محل داشته و ثبت نام در نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی خود را بر سایر مدارس ترجیح دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها