روز شنبه خیلی از رسانه های عمده جهان و ازجمله شبکه های تلویزیونی با اسم و رسم خبر ازدواج باشکوه ولیعهد اسپانیا را با یک خبرنگار تلویزیونی ، داغ ترین خبر خود قرار دادند.
کد خبر: ۴۱۷۴۲

در این جشن که با تدابیر امنیتی شدید و حضور 200 تک تیرانداز محافظ حرفه ای برگزار شد پرنس فیلیپ ، پسر پادشاه اسپانیا با لیتیشیا اورتز که اکنون پرنس لیتیشیا نام گرفته به ازدواج هم درآمدند.
لیتیشیا 31 ساله که از شوهر سابق خود طلاق گرفته ، یک سال پیش به عنوان خبرنگار مخصوص دربار، خبرهای مربوط به شوهر امروزش را پوشش می داد. او در آینده ملکه اسپانیا خواهد بود.
این مراسم سلطنتی که نخستین عروسی سلطنتی در اسپانیا از 98 سال پیش است ، یک کلکسیون تمام عیار از سیاستمداران مطرح جهان بود.
پرنس چارلز از خاندان سلطنتی بریتانیا، نلسون ماندلا از آفریقای جنوبی و ملکه رانیا از اردن. همچنین خوزه ماریا ازنار، نخست وزیر سابق اسپانیا - به علت همراهی با ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم در اشغال عراق ، نتوانست از مردم کشورش رای مجدد بگیرد - و لوییس رودریگو زاپاترو، نخست وزیر کنونی اسپانیا در مراسم حضور داشتند.
کشور امریکا هم که گویا هنوز بابت رای نیاوردن دوست صمیمی اش ، ازنار، از مردم اسپانیا دلخور است ، تنها در حد سفیر در این مراسم شرکت کرده بود.
کارلوس ، پادشاه اسپانیا عروسی خود را با یک دوشیزه یونانی الاصل در آتن برگزار کرده بود؛ اما قسمت جالب ماجرا این است که لیتیشیا برخلاف ملکه های قبلی اسپانیا هیچ خونی از سلطنت در رگهای خود ندارد و به همین علت ازدواج فیلیپ با این خبرنگار جوان ، بسیار به داستان شاهزاده و گدا شباهت دارد.
گویا بهار، فصل ازدواج های سلطنتی در اروپا است. یک هفته پیش از ازدواج شاهزاده اسپانیا، مراسم ازدواج فردریک ، شاهزاده دانمارک با ماری دونالدسون ، شاهزاده استرالیایی برگزار شد که برای عروس و داماد خیابان های دانمارک تزیین و تمبر یادگاری هم چاپ شد.
البته یک هفته پیش از ازدواج شاهزاده دانمارک هم ، یوهان ورمیسو، ولیعهد هلند برای ازدواج با زن مورد علاقه اش دست از ولایتعهدی شست و ترجیح داد برادرش به جای او پادشاه آینده هلند باشد.
پارلمان هلند همسر یوهان را به علت احتمال روابط اقتصادی او با قاچاقچیان مواد مخدر شایسته این که ملکه هلند باشد ندانسته بود و به همین دلیل یوهان میان پادشاهی هلند و همسر مورد علاقه اش ، دومی را برگزید.
خلاصه این که بساط عروسی و ماه عسل در اروپا حسابی گرم است و اگر فکری برای خود در سر دارید، نسل سومی های دم بخت عزیز، زودتر بجنبید که شاید اسمتان میان آنها بر بخورد و کلی مشهور شوید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها