مدیر سازمان ایرانگردی و جهانگردی سیستان و بلوچستان ، از احداث نخستین مرکز گردشگری کویری در کویر لوت ایران خبر داد. کامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تنوع اکوتوریستی منطقه سیستان و بلوچستان که مهمترین کویرهای کشور را در خود جای داده است ، موجب شد طرح احداث مرکز گردشگری
کد خبر: ۴۱۰۰۵
که هم جاذبه های کویر را پوشش دهد و هم متناسب با طبیعت زیبای کویر بتواند سهمی برای جذب توریسم در منطقه ایجاد کند ، بررسی شود. وی اظهار کرد: طبیعت و جاذبه های کویر می تواند مهمترین درآمد گردشگری را نصیب منطقه کند و احداث چنین مرکزی با امکانات تفریحی و ورزشی کویر لوت می تواند تحولی در ورود گردشگر به منطقه ایجاد کند. مشتاق گوهری تاکید کرد: مرکز یاد شده شامل واحدهای ورزشهای کویری ، درمانی ، تاسیسات کویرپیمایی و اقامتی و پذیرایی است . وی گفت : مطمئنا احداث چنین مرکزی در دل کویر می تواند مانند دیگر طرحهای استفاده از کوهستان ، جنگل و دریا مورد توجه گردشگرهای خاصی قرار گیرد.

لزوم تدوین برنامه «توریسم آفتابی»

یک پژوهشگر نیز گفت : بیابان لوت ، ظرفیت ایجاد هزاران شغل را برای دولت دارد. پروفسور پرویز کردوانی توجه جدی و برنامه ریزی شده رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به توانمندی بیابان ها و کویرهای کشور در حوزه توریسم و اقتصاد خواستار شد. استاد نمونه دانشگاه تهران ، در اظهار نظری در خصوص خبر احداث نخستین مرکز گردشگری کویری در «بیابان لوت» به ایسنا گفت : بیابان های ایرانی و مناطق کویری ، از بیشترین جاذبه های جذب گردشگر برخوردارند و بویژه در صورت توجه جدی ، مورد استقبال جهانگردان اروپایی قرار خواهند گرفت . بنابر این باید به خاطر فراوانی و وسعت این مناطق در کشور ، دولت برای ساخت و رونق «توریسم آفتابی» (بیابان و کویر) اقدام کند. او افزود: توسعه و رونق توریسم آفتابی و گردشگری در بیابان ها بویژه بیابان لوت ، نیازمند سرمایه گذاری فراوانی نیست و بسیاری از امکانات مورد نیاز برای جهانگردی این منطقه ، به طور بالقوه در خود کویر وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها