لئونید وقتی در دبستان بود حتی از بچه های دیگر مدرسه هم هیکلش کوچک تر بود. همیشه مادرش می ترسید که بچه های دیگر به خاطر هیکل کوچک پسرش به او زور بگویند.
کد خبر: ۴۰۷۵۰
لئونید حالا یادش می آید که لباس ها و کفش ها اندازه اش شود به مغازه می رفت و برای خودش لباس و کفش می خرید، باید یک سال صبر می کرد.
تا 14 سالگی زندگی او در دهکده ای که 200 کیلومتر از پایتخت اوکراین دورتر بود به خوبی سپری می شد.
او مانند همه بچه های دیگر می توانست بازی کند و در جشن های مدرسه حاضر شود.
اما ناگهان در 14 سالگی خانواده استدنیک متوجه بیماری پسر کوچکشان شدند. پسر کوچک و زبر و زرنگ آنها دچار یک تومور مغزی شده بود.
خانواده استدنیک آن قدر برای پسر کوچکشان ناراحت بودند که با هر زحمتی بود پول عمل جراحی را فراهم کردند. آنها می خواستند تا اوضاع جسمی لئونید وخیم تر نشده است عمل جراحی انجام شود.
با گذشت زمان احتمال مرگ لئونید کوچولو هم بیشتر اما می شد. بالاخره عمل جراحی با موفقیت انجام شد و قسمت عمده ای از تومور برداشته شد.
لئونید استدنیک زنده مانده بود اما خانواده او کم کم متوجه تغییرات جسمی پسرشان شدند. بعد از آن عمل ناگهان رشد قد او به طرز باور نکردنی زیاد شده بود.
لئونید که زمانی کوچکترین شاگرد کلاس بود حالا داشت تمام کوچکی سالهای قبلش را جبران می کرد. در ابتدا پدر و مادرش از اینکه پسر کوچکشان بعد از به دست آوردن سلامتی اش در حال رشد است خوشحال بودند.
اما کم کم متوجه شدند که رشد پسرکشان غیر عادی است. قد او سالی 15 سانتیمتر رشد می کرد!
حالا لئونید استدنیک 34 ساله است.
قد آن پسرک کوچک حالا به 54/2 متر رسیده است! او حالا بلند قدترین مرد جهان به حساب می آید.
دهکده کوچک آنها به خاطر لئونید دیگر کاملا در جهان شناخته شده است. هر روز هزاران خبرنگار برای تهیه عکس و گزارش از بلند قدترین مرد جهان به این دهکده کوچک می آیند.
حالا این پسرک کوچولو به دلیل رشد باور نکردنی قدش بسیار مشهور هم شده است ، اما خود او از این وضع دل خوشی ندارد. او دیگر مثل زمان بچگی نمی تواند به راحتی کفش و لباس تهیه کند.
شماره پای او 60است و به این سادگی نمی توان کفش به این بزرگی پیدا کرد. پارسال یک تاجر به پایتخت رفت و سفارش کفشی اندازه پای او را داد.
این بهترین هدیه ای بود که لئونید از مردم دریافت کرده بود. کئونید مجبور است تمام لباس هایش را به صورت سفارشی تهیه کند.
هر چند که قد لئونید 8/17 سانتیمتر از چاربیب تونسی که رکوردش در کتاب رکورهای گینس ثبت شده است بلندتر است اما مسوولان این کتاب هنوز اسم او را جایگزین این مرد تونسی نکرده اند.
جالب این است که لئونید استدنیک هنوز در حال رشد است! او هنوز هم دارد قد می کشد. اگر به همین وضع رشد او ادامه پیدا کند می تواند رکورد بلند قدترین مرد تاریخ دنیا را بشکند.
رابرت پرشینگ ودلو یک مرد امریکایی بود که در سال 1940 با قد 71/2 متر مرده بود. لئونید آرزو دارد که قدی مثل بقیه مردم داشته باشد و مانند یک فرد عادی زندگی کند.
او هیچ دختری هم قد و قواره خودش تا کنون برای ازدواج پیدا نکرده است. بلند قدترین دخترهای روستای آنها به نصف قد او هم نمی رسند و در کنار لئونید مانند دختر بچه او به حساب می آیند.
او به خاطر این قد بلند 5 سال است که زیاد داخل اجتماع و بازارهای خرید نمی شود و مادر او هر روز وسایل مورد نیز پسرک کوچکش را برایش خریداری می کند.
لئونید درصدد است تا با جمع کردن پولهایش یک عمل جراحی دیگر انجام دهد. او این دفعه می خواهد کاری کند که دیگر بیشتر از این رشد نکند.
حسرت یک زندگی عادی بدون عکس و خبر و قد بلند به دلش مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها