کمال خرازی ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در پایان سفر دو روزه خود به بروکسل در کنفرانسی مطبوعاتی از اتحادیه اروپا خواست برای تغییر سیاست امریکا در منطقه خاورمیانه تلاش کند.
کد خبر: ۴۰۳۷۶

خرازی با اشاره به گسترش اتحادیه اروپا از 15 کشور به 25 کشور ، از اتحادیه اروپا خواست که برای تغییر سیاست های امریکا در خاورمیانه و توقف نقض حقوق بشر توسط امریکا در عراق به ابتکاراتی دست بزند. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که هدف از سفر جاری او به اروپا بحث درباره گزارش آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص برنامه هسته ای ایران و نیز ابتکار 3 کشور آلمان ، انگلیس و فرانسه برای همکاری با ایران در ارتباط با فناوری صلح آمیز هسته ای ایران است . خرازی درخصوص گفتگوی ایران و اتحادیه اروپا گفت که تهران هیچگونه پیش شرطی را برای همکاری با بروکسل نمی پذیرد. وی تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا به برخورداری از همکاری ایران علاقه مند است ، این امر باید دوجانبه باشد. ایران به اتحادیه اروپا و این اتحادیه به ایران نیازمند است . خرازی افزود: در صورت آمادگی اروپا ، ما نیز آماده ایم که روابط را مستحکم کرده و با این اتحادیه همکاری گسترده ای در امور اقتصادی ، سیاسی ، منطقه ای و بین المللی داشته باشیم.

امریکا ، خاورمیانه را با بحران روبرو کرده است

همچنین ، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر بلژیک گفت : افزایش ناامنی و بی ثباتی عراق و پیچیدگی بحران خاورمیانه ، ناشی از اصرار امریکا بر سیاست های غلط و نادیده گرفتن احساسات ملتهای مسلمان منطقه است . به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه خرازی همچنین در این دیدار اهداف ، برنامه ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را تشریح کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است که شفافیت و تقویت اعتماد ، دو محور مهم در این روند محسوب می شود. وی برداشتن گامهای متقابل ، پایبندی اروپا به تعهدات و عادی شدن روابط ایران با آژانس را به عنوان انتظارات منطقی تهران مورد تاکید قرار داد. در این دیدار ، نخست وزیر بلژیک نیز روند همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را مثبت دانست و تاکید کرد: این پرونده بر مبنای اعتمادسازی در مسیر حل و فصل پیش می رود. گی ور هوفستاد ، اشتراک نظر و نزدیکی مواضع در خصوص عراق را زمینه ساز تداوم رایزنی ها و تماسهای بیشتر دو کشور در آینده دانست و اظهار کرد: توجه به دیدگاه ها و نقش همسایگان عراق حایز اهمیت است.

بی اساس بودن اتهام نظارت سپاه
بر برنامه های هسته ای ایران

وزیر امورخارجه در پاسخ به خبرنگار روزنامه فرامنطقه ای الحیات در بروکسل ، شایعه نظارت سپاه پاسداران بر برنامه های هسته ای ایران را بی اساس خواند. به گزارش خبرگزاری فارس ، کمال خرازی افزود: کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ، تمام مراکز هسته ای ایران را بازرسی کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها