رئیس جمهوری در دیدار وزیر کشور افغانستان ، مبارزه با سوداگران و مافیای تجارت مواد مخدر را نیازمند عزم جهانی دانست و گفت : تنها راه مبارزه با این آفت شوم ، کشت جایگزین و تامین امنیت زندگی برای مردم افغانستان است.
کد خبر: ۳۷۹۰۲
به گزارش ایرنا ، سید محمد خاتمی در این دیدار اظهار امیدواری کرد: افغانستان در پی تحولات اخیر، عزم دولت مرکزی و شوق مردم ، به وضعیتی شایسته در عرصه داخلی و بین المللی دست یابد. خاتمی با اشاره به سابقه عمیق تاریخی و همکاری گسترده 2کشور در سالهای اخیر اظهار کرد: تهران خواستار استقرار امنیت ، پیشرفت و توسعه در افغانستان است . احمد جلالی ، وزیر کشور افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم «حامد کرزای» به رئیس جمهوری کشورمان از کمک و حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران به ملت افغانستان قدردانی کرد و گفت : دولت افغانستان از تلاشهای ایران در بازسازی افغانستان و تامین امنیت مرزها تشکر می کند.

ضرورت امنیت در مرزهای ایران و افغانستان

همچنین وزیر کشور در دیدار همتای افغانستانی خود گفت : مرزهای ایران و افغانستان باید مرزهای امنی باشند تا بدخواهان 2ملت با ترددهای غیرمجاز خود ، امکان لطمه به منافع کشور را نداشته باشند. به گزارش روابط عمومی وزارت کشور ، موسوی لاری با تاکید بر حسن نیت موجود در روابط فی مابین 2کشور ، بهبود شرایط در حوزه امنیت مرزها ، تنظیم رفت و آمد اتباع افغانی ، امکانات مرزبانی ها و ارتقای فعالیت های پلیسی و انتظامی را از مسائل موردتوجه درهمکاری های 2وزارتخانه برشمرد و گفت : طبق قواعد و ضوابط، مناطق پل میلک و دوغارون برای تردد قانونی اتباع افغانی مهیا شده است تا فرصت تردد غیرقانونی از سایر مناطق گرفته شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها