نمایندگان منتخب اکثریت مجلس هفتم گردهم می آیند.
کد خبر: ۳۷۷۵۹
به گزارش خبرنگار «جام جم» در این نشست از حدود 200 نماینده ائتلاف آبادگران در تهران و شهرستان ها و همچنین چهره های مستقل دعوت شده است . سخنران اول این نشست غلامعلی حداد عادل ، نماینده اول تهران است و پس از سخنرانی او ، یک هیات رئیسه ، کار اداره جلسه را به عهده خواهد گرفت . این نشست ، روز پنجشنبه ، برگزار می شود.

ماجرای رئیس مجلس

ناظران سیاسی معتقدند ترکیب هیات رئیسه نشست پنجشنبه تا حدود زیادی ترکیب هیات رئیسه مجلس هفتم بویژه رئیس مجلس را مشخص خواهد کرد. گرچه از هم اکنون ، غلامعلی حداد عادل ، احمد توکلی و محمدرضا باهنر 3 شانس اصلی ریاست مجلس هفتم به شمار می روند ، اما برخی به عنوان احتمالی ضعیف تر از محمدرضا فاکر و سیدمهدی طباطبایی نیز (دو چهره روحانی مجلس هفتم) به عنوان رئیس مجلس آینده نام می برند.

تعیین کمیسیون ها

از سوی دیگر ، اکثریت مجلس قصد دارد تجربه شورای شهر را تکرار کنند. شوراهای اسلامی شهر ، پیش از آغاز به کار رسمی ، ضمن جمع بندی درباره رئیس شورا ، تکلیف کمیسیون های شورا را نیز مشخص کرده بودند. با این تدبیر بحث ترکیب و تعیین روسای کمیسیون های مجلس آینده نیز از هم اکنون در دستور کار اکثریت مجلس هفتم قرار گرفته است.

فراکسیون مستقل ها

حدود 40نماینده مستقل مجلس هفتم ، روز شنبه این هفته در تهران گرد هم آمدند. منابع مطلع تایید کردند ، این نشست با هدف ایجاد یک فراکسیون مستقل در مجلس آینده ، برگزار شده است و در آینده نیز جلسات آن ادامه پیدا خواهد کرد.

30 میلیون تومان پاداش

اما درباره مجلس کنونی که اکثریت آن از راهیابی به مجلس آینده بازمانده اند یک روزنامه عصر دیروز تهران نوشت : برخی در صدد تعیین پاداش 30میلیونی برای نمایندگان مستعفی مجلس هستند. روزنامه کیهان خبر داد: هنوز ردیف بودجه این پاداش تعیین نشده است ؛ اما با توجه به بی اطلاعی مهدی کروبی ، رئیس مجلس ، احتمالا رقم آن دستخوش تغییر خواهد شد.

آماده باش مرحله دوم

با تقویت احتمال برگزاری مرحله دوم انتخابات اردیبهشت سال 83 و اعمال آخرین تغییرات در فهرست راهیافتگان به مجلس ، اندک اندک نامزدهای رقیب ، درصدد اجرای برنامه های تبلیغاتی خود هستند. از شهرستان ها خبر می رسد که گروههای سیاسی نیز قصد دارند تا در اولین فرصت با تعیین نامزد خود، وارد رقابت مرحله دوم شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها