آیا از قیافه خود راضی هستید یا این که جزو گروهی هستید که مدام به عملهای زیبایی فکر می کنند و از ظاهر خود شکایت دارند؛ اخیرا پزشکان متخصص زیبایی کاری انجام داده اند که حتی این افراد
کد خبر: ۳۷۳۸۰
همیشه ناراضی هم به آرزوی خود، یعنی صورتی کاملا متفاوت خواهند رسید؛ پیوند صورت.
بله در این نوع عمل جراحی ، کل صورت شخص اهداکننده یعنی کسی که دچار مرگ مغزی شده است را - که شامل پوست ، چربی و عضلات تمام صورت اوست - به فرد متقاضی پیوند می زنند. این روش کاملا متفاوت با روشی است که در فیلم تغییر چهره (Face-off) محصول هالیوود آمده.
البته این نوع پیوند بیشتر برای افرادی که بر اثر تصادفات شدید یا بیماری هایی مثل سرطان صورتشان تخریب شده در نظر گرفته شده است.
تا امروز بیمارانی که دچار سوختگی شدید در ناحیه صورت شده بودند مجبور به انجام بیش از 110 عمل در این ناحیه برای ترمیم ، آن هم از طریق انتقال پوست از یک ناحیه بدن به صورت بوده اند، اما در این شیوه جدید میزان اعمال جراحی به 80 درصد کاهش می یابد.
جراحان معتقدند در حال حاضر تمامی مهارت ها، تخصص ها و داروهای مناسب برای پیوند در دسترس آنهاست و قادر به تحقق این رویای شیرین هستند و اعلام کرده اند به مدت 8 سال این نوع پیوند را آزمایش و بررسی کرده اند؛ اما انجمن سلطنتی پزشکی انگلستان این عمل را تا 5 سال آینده غیرممکن می داند.
نکته قابل توجه این است که در صورت پس زدن این پیوند، صورت شخص متقاضی خیلی بدمنظره تر از قبل می شود. در یک عمل از 10 عمل پیوند صورت بلافاصله و 50 درصد چند ماه بعد از عمل ، این مشکل رخ می دهد.
پس افراد متقاضی باید خود را آماده برای پذیرش این ریسک بزرگ بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها