جام جم آنلاین : نیروهای امنیتی اسرائیل روز چهارشنبه به چهار شعبه بانک در شهر رام الله در ساحل غربی رود اردن حمله کردند. 9 میلیون دلار پول نقد را دزدیدند
کد خبر: ۳۷۲۵۷
و به گفته یک مقام امنیتی ارشد اسرائیل صدها حساب بانکی را خالی کردند به این بهانه که در این حساب ها از خارج برای گروه های مبارز فلسطینی پول حواله می کردند.
به نوشته نشریه امریکایی شیکاگو تریبیون مقامات امنیتی اسرائیل ادعا کردند پول های ضبط شده متعلق به حساب های خیریه مربوط به گروه های حماس ، جهاد اسلامی و افراد مبارز و اعضای خانواده های آنان بوده است.
به ادعای این مقامات این پول ها از ایران ، سوریه و حزب الله لبنان حواله می شده است. مقامات فلسطینی این ادعاها را رد کردند و آن را بهانه ای برای دزدی مسلحانه دانستند.
احمد قریع نخست وزیر نهاد خودگردان فلسطینی گفت این مثل مافیا است. این یک جنگ مافیایی است.
وزیر دفاع اسرائیل شائول موفاز گفت این حمله گسترده ترین عملیات از نوع خود توسط نیروهای اسرائیل بوده است.
در این عملیات که یک روز طول کشید ارتش ، پلیس و نیروی امنیتی اسرائیل شین بت شرکت داشتند. مهاجمان اطراف بانکها را با سیم خاردار بستند، تلفن ها را قطع کردند و دوربین های امنیتی بانک ها را از کار انداختند. کارکنان بانک ها را زندانی کردند و تلفن های همراه آنان را گرفتند.
اسرائیلی ها که شب قبل کارشناسان رایانه بانک ها را دستگیر کرده بودند، آنان را به زور وادار به همکاری با خود کردند. اسرائیلی ها به شعبه های بانک عرب ، بانک قاهره امان ، و بانک بین الملل فلسطین دستبرد زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها