جام جم آنلاین : با رد طرح بین المللی برای حفظ قدرت ژان برتران آریستید رئیس جمهور هاییتی توسط مخالفان در روز سه شنبه 24 فوریه ، هاییتی بیش از پیش در گرداب هرج و مرج فرو رفته
کد خبر: ۳۷۲۴۲
و با توجه به پیشرفت شورشیان مسلح بیم بروز یک حمام خون در این کشور می رود.

 haiti2

به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، روز سه شنبه جنبش دموکراتیک جامعه مدنی و احزاب مخالف در نامه ای مخالفت خود را با باقی ماندن آریستید در مسند قدرت به اطلاع دیوید لی رئیس هیات ویژه سازمان کشورهای امریکایی رساندند.
با رد طرح بین المللی یک بن بست کامل میان مخالفان مدنی و سیاسی با آریستید که می خواهد قدرتش را حفظ کند به وجود آمده است : زیرا مخالفان خواستار کناره گیری آریستید از قدرت هستند.

haiti1

تصمیم مخالفان مبنی بر رد طرح بین المللی به منزله یک سیلی به جامعه بین المللی (امریکا ، فرانسه ، کانادا ، سازمان کشورهای امریکایی و جامعه کشورهای حوزه کاراییب) و به ویژه کالین پاول وزیر خارجه امریکا که چندین روز تلاش کرد رضایت مخالفان را برای قبول این طرح جلب کند ، محسوب می شود.
در همین حال شورشیان مسلح به پیشرفت ادامه می دهند ، هم اکنون بیش از نیمی از خاک هاییتی در اشغال شورشیان است و غارت و آتش زدن ساختمان های دولتی به صحنه هایی عادی تبدیل شده اند.
گفته می شود ، ژان کلود ژان باپتیست وزیر امور اجتماعی و رئیس پلیس سابق هاییتی که یکی از نزدیکترین افراد به آریستید محسوب می شود از کشور فرار کرده است.
بن بست سیاسی در هاییتی و تهدید شورشیان مبنی بر حمله به پورت و پرنس موجب شده است اتباع خارجی ساکن در هاییتی برای خروج از این کشور شتاب بیشتری نمایند.
ناظران خارجی از به راه افتادن یک حمام خون در این کشور نگران هستند.

امریکا: شورشیان هائیتی باید سازش کنند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها