مراجع عظام تقلید ، مردم را به شرکت پرشور در انتخابات دعوت کردند.
کد خبر: ۳۶۷۸۸

مردم با قاطعیت پای صندوقهای رای حاضر شوند

حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلیدبا صدور بیانیه ای تصریح کرد: با وجود مجلس ، انقلاب پایه های مستحکم تری پیدا می کند و با نبود یا ضعیف بودن آن آسیب می بیند. از این جهت لازم است ملت فهیم ما بخصوص اهل فکر و صاحبان دانش و اندیشه توجه ویژه کنند. اینجانب از همه احزاب و گروهها و از تمام اقشار ملت می خواهم با شرکت خود در این انتخابات ، استمرار انقلاب که ثمره خونهای پاک شهیدان است را تضمین و به این وظیفه شرعی و ملی عمل کنند. در این بیانیه تصریح شده است : مردم آگاه و متدین در روز اخذ رای با قاطعیت و هوشیاری و با دقت و به قصد انجام وظیفه دینی و خدمت به کشور و انقلاب در پای صندوق ها حاضر شوند و بدون این که تحت تاثیر گروههای خاص قرار گیرند، خود با تحقیق و تفحص کامل که ما در مسائلی کوچک تر مقید به آن هستیم ، افرادی را انتخاب کنند که متعهد و مقید به احکام و عقاید اسلامی باشند و از انجام وظایف خود دریغ نورزند و دلسوز به حال ملت باشند و مشکلات مردم را که هر روز تورم کمر آنها را خم و تازیانه گرانی بر سر و صورت آنها نواخته می شود، حل و مصالح مردم را تشخیص دهند و تضمین کنند.

شر کت در این انتخابات لازمتر از دوره های قبل است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای گفت : در چنین شرایطی دین ، ایمان ، عقل و وجدان حکم می کند که همه ملت دست به دست هم بدهند و با شرکت در انتخابات ، از استقلال و انقلابشان پاسداری و حمایت کنند. به گزارش خبرگزاری فارس ، در قسمتی از این بیانیه آمده است : با این که روزهای سخت و سنگینی بر کشور و انقلاب ما می گذرد؛ ولی جای نگرانی نیست ، چون مردم با ایمان و آگاه ما همچون گذشته هوشیاری و بیداری خود را در برابر نقشه های شوم دشمنان حفظ کرده اند. آیت الله مکارم شیرازی در این بیانیه افزوده است : اینجانب با توجه به شرایط موجود، حضور همه افراد را در این انتخابات از نظر شرعی لازم می دانم ؛ بلکه لازم تر از دوره های قبل .

مردم حضوری دشمن شکن داشته باشند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت : مردم مسلمان ایران اسلامی باید دوشادوش یکدیگر در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند. وی اظهار امیدواری کرد که مردم حضوری باشکوه و دشمن شکن در روز اول اسفند در پای صندوق های رای داشته باشند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ ارزشهای اسلامی گفت : همه باید هوشیار باشند و اسلام و ارزش ها را در مقابل جبهه نفاق حفظ نمایند. اسلام همیشه در مقابل جریانهای انحرافی قرار داشته و آنها این دین الهی را بر ضد منافع خود می دانند. آیت الله نوری همدانی گفت : در مقابل مشرکان و منافقان نباید ساکت نشست و باید برای پیشرفت اسلام تلاش کرد.

شر کت در انتخابات بر همگان لازم است

حضرت آیت الله مجتبی تهرانی هم در پاسخ به استفتائات ، شرکت در انتخابات را بر همگان لازم شمرده و هر اقدامی را که موجب تضعیف یا تخریب نظام اسلامی شود ، حرام مسلم دانستند. متن پاسخ ایشان بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو پرسشهای متعدد که از اینجانب نسبت به شرکت در انتخابات شده است ، به اطلاع می رساند:
1- حفظ نظام اسلامی و کیان اسلام از اهم واجبات است.
2- با توجه به این که در این مقطع زمانی دشمنان اسلام درصدد تخریب نظام اسلامی هستند و حفظ نظام اسلامی ، متوقف بر شرکت در انتخابات است ، لذا شرکت در آن بر همگان لازم است.
3- تخریب و یا تضعیف نظام اسلامی به هر شکل آن عملا و یا کتبا و یا قولا و حتی با سکوت مسلما حرام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها