جام جم آنلاین: یک زندانی جنگی سابق در کره شمالی روز چهارشنبه 50 سال پس از این که به وسیله نیروهای کمونیست در جنگ کره دستگیر شده به کره جنوبی بازگشت. جئون یونگ ایل در سال 1953 اسیر
کد خبر: ۳۴۰۴۵
و در کره شمالی زندانی شد و بالاخره امسال به چین فرار کرد که در آنجا دستگیر شد و او را تهدید به تحویل به کره شمالی کردند. اما با تلاش مسوولان کره جنوبی به کشورش بازگشت.
کره که در سال 1950 تازه از حکومت استعماری 35 ساله ژاپن آزاد شده بود، یک جامعه عقب مانده کشاورزی بود در حالی که امروز صاحب دوازدهمین اقتصاد پیشرفته دنیاست.
جئون گفت در زندان چین فکر می کرد دیگر آنقدر زنده نخواهد ماند که به کره جنوبی بازگردد. او گفت به مقامات چینی گفته بود که باید به کشورش برگردد.
جئون امسال در حالی که می خواست با گذرنامه قلابی از چین به کره برگردد بازداشت شد. او به اتفاق یک زن آوریل یا می سال جاری از کره شمالی به چین رفته بود.
به گفته دیپلمات های کره جنوبی در پکن جئون در سال 1951 به ارتش کره جنوبی پیوست و به وسیله سربازان چینی که در جنگ 53 1950 دو کره به نیروهای کیم ایل سونگ کمک می کردند، دستگیر شد.
او خود را زندانی جنگی معرفی کرده بود اما چون نامش در فهرست زندانیان جنگی کره جنوبی وجود نداشت نام او جزو کشته شدگان جنگ بود کمکی به او نشد تا این که خانواده اش با عکس هایی که داشتند قدم پیش گذاشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها