رئیس جمهوری کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر جنگ اسرائیل در خصوص حمله به تاسیسات هسته ای ایران گفت : موفاز غلط کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس
کد خبر: ۳۳۸۷۵
، سیدمحمد خاتمی در حاشیه همایش 2روزه جهان اسلام چالشها و فرصتها در جمع خبرنگاران بشدت اظهارات این مقام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: این تهدیدها همیشه بوده است ما باید کنار هم باشیم و بهانه به دست آنها ندهیم . وی درباره تهدیدات امریکا علیه ایران و سوریه گفت : امریکا در موقعیتی نیست که بخواهد تهدیداتش را علیه ما عملی کند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره دیروز خود به نقل از موفاز، وزیر دفاع اسرائیل نوشت : ایران دشمن شماره یک صهیونیست هاست و مقامات اسرائیل در نظر دارند تا برای از بین بردن توانایی هسته ای ایران در صورت ضرورت به عملیات نظامی علیه این کشور اقدام کنند. رئیس جمهوری با اشاره به این که امریکا باید تمام همت خود را برای خروج از گرداب عراق صرف کند، در خصوص استرداد منافقین به کشور با تاکید بر تروریست بودن این گروهک تصریح کرد: امریکا و اروپا نیز ماهیت تروریستی این گروهک را پذیرفته اند و باید با تروریسم برخوردی تبعیض آمیز نداشته باشند. خاتمی تاکید کرد: آنها باید به ایران برگردند؛ زیرا فرزندان ما هستند و بر همین اساس با رافت و رحمت با آنها برخورد می کنیم و اگر کسی جرمی هم مرتکب شده باشد، باید عادلانه محاکمه شود.

همایش جهان اسلام و چالشها و فرصتها

همچنین خاتمی در سخنانی در این همایش اظهار کرد: امروز اندیشه و تفکر بیش از هر زمان دیگری در تحولات و دگرگونی های جهانی تاثیرگذار و نقش آفرین شده است و پیامدهای عملی آن ، شتابان تر از هر عصر ، رخ می نمایاند. گسترش دم افزون ابزارها و امکانات داد و ستد اطلاعات و علم و گردش شتابنده چرخه آگاهی های بشری ، این توان ارزنده را در اختیار اندیشمندان معاصر نهاده است که در کوتاه ترین زمان ، یافته های فکری خویش را با بهترین شیوه ، در دیدرس نقد و ارزیابی همگان قرار دهند و بازخورد آن را در جامعه و جهان ببینند. وی تصریح کرد: اما سوگمندانه باید اعتراف کرد که بودها و بایدهای این مقوله ، همسویی چندانی با هم ندارند و پیشینه و اکنون جهان اسلام گواه ناسازگاری میان واقعیت های این زمان با آرمان ها و عقیده ما دارد، البته این اعتراف تلخ را نباید به معنی ناکام ماندن و سترون بودن همه تلاشهای کوششگران و احیاگرانی دانست که دلسوزانه و دردمندانه برای تحقق اخلاق ، عدالت و آزادی و مردم سالاری به پا خاستند و به پا می خیزند. ارجمندی این تلاشهای ماندگار را باید پاس داشت و بر جهاد و اجتهاد خیرخواهانه شان باید آفرین گفت و در کنار آن باید کوشید تا با درک درست واقعیت های جهان امروز به راهکاری کارآمدتر برای چیره شدن بر دشواری های پیش روی مسلمانان دست یافت . خاتمی یکی از ضروری ترین و کارآمدترین راهکارهای رویارویی با این بحران مهم عصر حاضر را مجهز کردن جوامع اسلامی به سپر دفاعی در اطلاع رسانی به موقع دانست.

خرازی تهدید القاعده علیه ایران را تایید کرد

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این همایش ، تهدید گروه القاعده علیه جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدکمال خرازی با تایید تهدید گروه القاعده علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال دستگیری صدام ، رئیس جمهور سابق عراق ، افزود: ایران همواره قربانی تروریسم بویژه از سوی القاعده بوده است . وی تاکید کرد: ایران در جهت حفظ امنیت کشور، هر گامی که لازم باشد، بر می دارد. خرازی همچنین با اشاره به این که صدام با اقدامات و تجاوزات خود حقوق ملتهای عراق ، ایران و کویت را پایمال کرد، گفت : برگزاری دادگاه صدام در درجه اول به ملت عراق باز می گردد. وی افزود: مهمترین چالش جهان اسلام که در بعد داخلی مطرح است ، این است که این کشورها به گفتگوی بیشتری میان ملتهای جهان اسلام نیازمندند تا همدیگر را بهتر بشناسند و بتوانند برای یکپارچگی و وحدت حرکت کنند. در بعد مسائل بیرونی نیز جهان اسلام مسائل متعددی دارد که کم نیست.

شمخانی : ایران قاطعانه جلوی تهدیدات اسرائیل می ایستد

وزیر دفاع نیز دراین باره گفت : همان گونه که بارها اعلام کرده ایم ، در برابر تهدیداتی که بخواهد منافع و امنیت ملی کشور را به چالش بکشاند ، با قاطعیت و قدرت کامل مقابله خواهیم کرد. به گزارش ایسنا ، امیر دریابان علی شمخانی افزود: اگر چه اظهارات روز گذشته موفاز ، بسرعت از سوی رادیو رژیم صهیونیستی اصلاح شد ، لیکن به طور کلی این گونه تهدیدات با توجه به برآوردی که رژیم صهیونیستی نسبت به توان پاسخگویی ایران به تهدیدات محتمل دارد ، بسیار غیرواقعی و بعید به نظر می رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها