رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : براساس مصوبه هیات دولت ، توسعه و استقرار صنایع جدید در شعاع 120کیلومتری تهران ممنوع و دادن مجوز در این زمینه فقط از اختیارات هیات دولت است .
کد خبر: ۳۱۹۰۴
معصومه ابتکار با اشاره به اقدامات مثبت دولت برای حفظ محیطزیست افزود: نخستین آسیبهای زیست محیطی ، عوارض اقتصادی است که بخشی از آنها پنهان هستند ، در حالی که عوارض و آثار اجتماعی و بهداشتی آن مشهود و غیرقابل انکار بوده و توسعه اقتصادی را زیر سوال می برد. معاون رئیس جمهوری کشورمان «بهره مندی از محیط زیست مطلوب» را به عنوان محور بسیار مهم در چشم انداز 20 ساله کشور خواند و گفت : این امر وظیفه تمامی بخشهای زیرمجموعه دولت است . وی در ادامه ، کرج را جزو 7شهر آلوده کشور برشمرد و تصریح کرد: براساس مصوبه اخیر دولت ، باید مطالعات جامع آلودگی هوای این شهر تا پایان مردادماه 83 به پایان برسد که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجرا می شود.

طرح جامع کاهش آلودگی
رودخانه های بزرگ کشور اجرا می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مطالعات جامع رودخانه های بزرگ کشور از سوی ادارات کل محیط زیست استان ها تا پایان مردادماه 83 انجام و پس از تصویب در شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان ها، با اعتبارات استانی اجرا می شود. به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در بازدید از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و رودخانه کرج و گشایش اولین ایستگاه سنجش آلودگی هوای کرج ، با اشاره به مصوبه هیات دولت در این خصوص و پیش بینی اعتبارات طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، هدف اصلی آن را رفع آلودگی رودخانه ها اعلام و تاکید کرد: رودخانه های کرج و چالوس در اولویت طرح «مطالعات جامع کاهش آلودگی آب رودخانه های بزرگ کشور» قرار دارند. وی با اشاره به فعال بودن کمیته حفاظت از رودخانه کارون اظهار امیدواری کرد با اجرای کامل «طرح مطالعات جامع رودخانه های بزرگ کشور» و مصوبه شورای عالی امنیت ملی که بر اساس آن ساخت وساز و بارگذاری آلودگی در رودخانه های کرج و لتیان ممنوع بوده و سازمان حفاظت محیط زیست و ارگان های ذی ربط در جهت حفاظت از آب شرب تهران ، موظف به انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند - گام موثری در کاهش آلودگی رودخانه کرج برداشته شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها