رئیس سازمان ایرانگردی و جهانگردی گفت : در صورت تصویب طرح ادغام سازمان های ایرانگردی و جهانگردی و میراث فرهنگی ، هیچیک از این سازمان ها نباید بر دیگری سایه بیندازد.
کد خبر: ۳۰۹۵۸
به گزارش خبرنگار ما ، دکتر محمد طه عبدخدایی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: میراث فرهنگی یک سازمان بخشی است که در هیچ جای دنیا در اختیار بخش خصوصی قرار نمی گیرد ، در حالی که سازمان ایرانگردی یک سازمان فرابخشی است که دولت فقط وظیفه هدایت ، نظارت و حمایت آن را به عهده دارد. وی تاکید کرد: هر جا صنعت گردشگری در اختیار بخش دولتی قرار گرفته ، مشکل ایجاد شده و پویایی این صنعت سلب شده است . وی در عین حال تصریح کرد: درباره ادغام این دو سازمان ، ما تابع قانون ، مجلس و شورای نگهبان هستیم ؛ اما بر این باوریم شرح وظایف هر یک به طور منفک باید در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد و هیچیک بر دیگری سایه نیندازد. دکتر عبدخدایی بحث اشتغالزایی و درآمدزایی را نیاز اساسی کشور خواند و گفت : با توجه به جمعیت کشور و افزایش نرخ بیکاری ناچاریم صنعت گردشگری را رونق دهیم و رویکردها را در این صنعت ، از گردشگری غربی به سوی گردشگری داخلی ، قاره ای و منطقه ای تغییر دهیم . رئیس سازمان ایرانگردی و جهانگردی ضمن تشریح دستاوردهای سفر هیات ایرانی به پکن و حضور در مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی افزود: ما در زمینه آموزش نیروی انسانی ، با کشورهای عضو توافقنامه هایی امضا کردیم که بر اساس آن مقرر شد گروههایی را برای آموزش به کشورهای جهان اعزام کنیم که اولین گروه پس از ماه مبارک رمضان به کشور ژاپن می رود. وی همچنین خانه های ایران را در کشورهای دیگر، از جمله ابزاری برای تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان خواند و گفت : پس از ماه رمضان هر ماه نمایندگان یک استان به خانه ایران در فرانسه می روند و محصولات خود را ارائه می کنند.

آمار غیرواقعی ورود گردشگر به کشور

معاون تحقیقات و برنامه ریزی سازمان ایرانگردی و جهانگردی نیز در این خصوص گفت : آمارهای ارائه شده درباره ورود گردشگر به کشور واقعی نیست . دکتر محمدی افزود: بر اساس برنامه توسعه سوم باید تا پایان این برنامه 4میلیون گردشگر جذب کشور شوند ، به این شکل که تا پایان سال 81 یک میلیون و 200هزار نفر و تا پایان سال 82 دو میلیون و 300هزار نفر وارد کشور شوند ، در حالی که چنین نشده است . وی گفت : این برنامه بر اساس فرضیات و نگرش غیر واقع بینانه تنظیم شده است و آمار ورود گردشگر به کشور تا پایان سال 81 از 200هزار نفر متجاوز نیست ؛ چرا که زمینه های اجرای برنامه در کشور فراهم نشده است . محمدی تاکید کرد: از کل برنامه سوم که 375هزار شغل باید با توسعه گردشگری ایجاد شود ، فقط 35هزار شغل ایجاد شده که کمتر از 12درصد است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها