دکتر جعفر توفیقی ، روز گذشته به عنوان وزیر علوم از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت .
کد خبر: ۳۰۰۴۴
به گزارش خبرنگار ما ، در جلسه علنی دیروز پس از اظهارات خاتمی ، نمایندگان موافق و مخالف و همچنین اظهارات دکتر توفیقی ، رای گیری با ورقه انجام شد که از مجموع 198 رای ، 163 نماینده به وزیر پیشنهادی رای اعتماد ، 27 نماینده رای مخالف و 8 نماینده نیز رای ممتنع دادند.

دفاع خاتمی از دکتر توفیقی

رئیس جمهوری ، شایستگی علمی را نخستین ویژگی جعفرتوفیقی داریان برای تصدی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دانست و خواستار رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به او شد. خاتمی در بیان ملاکهای خود برای انتخاب جعفر توفیقی ، به تعداد تحقیقات و مقالات علمی او در داخل و خارج کشور و احراز چند رتبه ممتاز در جشنواره های معتبر داخلی اشاره کرد. رئیس جمهوری ، جعفر توفیقی را انسانی خوشفکر و نظریه پرداز دانست و با اشاره به نقش مهم او در تنظیم لایحه اصلاح ساختار وزارت آموزش عالی سابق و تبدیل آن به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : این لایحه با وجود تصویب ، در عمل با مشکلاتی مواجه شد، اما امروز خوشحالم بگویم که بخش بزرگی از مشکلات رفع شده است . او افزود: من و وزیرجدید، هم قول می دهیم و هم تلاش می کنیم ، آنچه در برنامه آمده است ، هرچه زودتر به تایید نهایی برسد و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری رسالتی را که مجلس و دولت برعهده اش گذاشته است ، به انجام برساند.

اظهارات موافقان و مخالفان

پس از اظهارات خاتمی ، نمایندگان ملایر و فیروزآباد در مخالفت و 2نماینده اصفهان در موافقت با وزیر پیشنهادی ، مطالبی بیان کردند.

توفیقی : دانشگاه نباید در خدمت تشکل خاصی باشد

جعفر توفیقی ، در تشریح برنامه های آینده خود در این وزارتخانه گفت : دغدغه اصلی ما صیانت و پاسداری از هویت مستقل دانشگاه هاست . وی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه همه جانبه باید به آموزش و اشتغال توجه شود. توفیقی تصریح کرد: اگر قرار است کسی فعالیت سیاسی کند ، چه کسی بهتر از دانشجو و استاد که به علم و روشهای فعالیت سیاسی مسلط هستند ؛ بنابراین باید از این کارکرد دانشگاه صیانت و پاسداری شود. او دانشگاه را نهادی ملی خواند که به هیچ شخص ، گروه ، دسته و طرز تفکری وابسته نیست . وزیر جدید علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه نباید در خدمت فکر ، تشکل و گروه خاصی باشد، بلکه برعکس ، همه باید برای هویت مستقل دانشگاه تلاش و از آن صیانت و پاسداری کنند. او افزود: برای تولید اندیشه های برتر در محیطهای علمی ، آزادی بیان ضروری است و اگر هم مخالفتی وجود دارد ، باید در قالب مناظره و مواجهه علمی انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها