جام جم آنلاین - طاها بداوی شهردار فلوجه روز سه شنبه 26 اوت اعلام کرد ما اهالی فلوجه متفق القول با اعزام سربازان ترکیه به فلوجه مخالف هستیم .
کد خبر: ۲۸۱۸۹
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، طاها بداوی قول داد به دلیل مخالفت مردم ، شهر فلوجه به یک جهنم برای نیروهای ترکیه تبدیل خواهد شد.
وی گفت مردم فلوجه مانند سایر مردم عراق با حضور نیروهای نظامی ترکیه در استان ال انبار مخالف هستند ، زیرا اختلافات تاریخی با ترکیه موجب شرایط دشواری برای مردم عراق و نیروهای امریکایی خواهد شد.
دوشنبه شب 25 اوت نمایندگان نیروهای سیاسی و مقام های روحانی شهر فلوجه در مورد اعزام نیروهای ترکیه به استان ال انبار که فلوجه جزو این استان است تشکیل جلسه داده بودند و با صدور بیانیه ای از امریکایی ها خواستند در این تصمیم تجدیدنظر کنند.
البته علی رغم این که دولت و نظامیان ترکیه با اعزام 10000 سرباز ترک که تعداد آنها به مراتب بیشتر از سایر کشورهایی است که نیرو به عراق اعزام کرده اند موافق هستند ، اما این مساله باید به تصویب مجلس ترکیه برسد.
مجلس ترکیه تا اول اکتبر تعطیلات سالیانه را سپری می کند و رجب طیب اردوغان اعلام کرده است که قصد ندارد تقاضای تشکیل جلسه اضطراری مجلس را نماید.
بنابراین تا اول اکتبر مساله اعزام سربازان ترک در پرده ابهام باقی خواهد ماند.

اعزام سربازان ترک به عراق برای حفاظت از منافع ترکیه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها