جام جم آنلاین - در پی انتقال جسد سرجیو ویه را دوملو فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به کشورش برزیل که روز سه شنبه گذشته در انفجار مقر این سازمان جان خود را از دست داده بود روز شنبه 23 اوت مراسمی در شهرداری شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد
کد خبر: ۲۸۰۵۰
که در جریان آن کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد و لوییس اینیاسیو لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل نسبت به روح وپه رادوملوا ادای احترام کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه در این مراسم تاثربرانگیز لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل سرجیو ویه را دوملو را قهرمان ملی توصیف کرد.
کوفی عنان پس از گفتن تسلیت به مادر 83 ساله دوملو گفت آخرین خواسته دوملو این بود که ماموریت سازمان ملل متحد در عراق رها نشود.
باید به این خواسته احترام بگذاریم و باید برای سرجیو که زندگی اش را در راه این هدف فدا کرد بنای یادبودی که در شان وی باشد در یک عراق آزاد و مستقل بنا کنیم .

لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل گفت باید سرجیو را یک قهرمان ملی بدانیم زیرا وی تمام تلاش هایش را برای یک جهان بهتر ، برای صلح و برای یک دنیای بشر دوستانه تر صرف کرد.
علاوه بر مادر دوملو همسر و دو پسرش نیز در این مراسم حضور داشتند.
کوفی عنان در این مراسم تاکید کرد ، مردم بسیاری از کشورهای جهان همواره سرجیو را برای تلاش هایی که برای کاهش آلام آنها به خرج داد ، به یاد خواهند داشت .
کار وی در عراق ناتمام مانده است ، اما به خواست خداوند ما کار وی را به اتمام خواهیم رساند.
جسد دوملو صبح روز شنبه با یک هواپیمای اختصاصی وارد فرودگاه ریودوژانیرو شد و توسط گارد احترام و نواختن سرود ملی برزیل تابوت وی مورد استقبال قرار گرفت.

کارکنان سازمان ملل متحد کار خود را در بغداد از سرگرفتند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها