جام جم آنلاین - کشور لیبی که سال ها تحت تحریم بین المللی قرار داشته است ، یک برنامه بلندپروازانه را برای توسعه ساختارهای زیربنایی صنعت جهانگردی خود در نظر گرفته است که هدف آن جلب 3 میلیون جهانگرد در سال است .
کد خبر: ۲۶۳۰۸
به نوشته روزنامه لاتریبون ، کارشناسان لیبیایی و نیز کارشناسان خارجی و کشورهای عربی یک طرح 5 ساله را برای ایجاد ساختارهای زیربنایی صنعت جهانگردی لیبی تهیه کرده اند که هزینه اجرای آن 7 میلیارد دلار برآورد شده است .
براساس این طرح ، یکی از اولویت ها احداث دهکده های توریستی و هتل ها به ویژه در طول سواحل 1000 کیلومتری مدیترانه ای لیبی است .
این طرح در چارچوب تصمیم مقامات دولت در اجرای یک سیاست آزادسازی اقتصادی پس از سه دهه اقتصاد دولتی است و هدف آن تنوع در منابع درآمد کشور است که 90 درصد آن به صادرات نفت وابسته است .

در ماه ژوئن یک کابینه جدید در لیبی به نخست وزیری شکری غانم که یک اقتصاددان است سرکار آمده است ، پس از تشکیل کابینه به دستور معمر قذافی سیاست آزادسازی اقتصادی و خصوصی سازی در دستور کار دولت جدید قرار گرفت . لیبی تاکنون یک قرارداد با یک شرکت ایتالیایی برای احداث یک دهکده توریستی در ساحل مدیترانه ای این کشور امضاء کرده است .
همچنین یک شرکت مالتی کورنتیا ، عملیات اجرایی احداث یک هتل 5 ستاره با 300 اتاق را در مرکز طرابلس آغاز کرده که هزینه آن 100 میلیون دلار است .

هتل ها خالی تونس در انتظار جهانگردان
کاهش تعداد جهانگردان در تایلند
صنعت جهانگردی اردن در بحران
400سال پذیرایی از میهمان ناخوانده
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها