رئیس جمهوری در اجتماع هزاران نفر از مردم شهرستان کرج گفت : ما ارباب مردم نیستیم ، بلکه نوکر و خدمتگزار این ملت هستیم و اگر این ملت بگویند شما را نمی خواهیم ، کنار می رویم
کد خبر: ۲۶۱۹۴
؛ چراکه جامعه باید این گونه باشد.
به گزارش ایرنا ، سیدمحمد خاتمی افزود: نباید خواستهای فردی را به ملت ایران تحمیل کرد. وی از زشت و سیاه نشان دادن چهره نظام و جامعه بشدت انتقاد کرد و گفت : تا چه زمانی می خواهیم نفرت را برای یکدیگر صادر کنیم ، تا چه زمانی جناحها می خواهند یکدیگر را متهم کنند. به گفته وی ، امروز بیش از هر زمان دیگری به صفا و مهربانی نیاز داریم . رئیس قوه مجریه تاکید کرد: همگان باید قانون اساسی را رعایت کنند و هیچ کس حق ندارد از شهیدان ، مقدسات و ارزشهای دینی و اسلامی برای تامین منافع باندی و گروهی خود، بهره برداری کند. وی افزود: هیچ کس حق ندارد قانون اساسی را به ابزاری برای رسیدن به مقاصد گروهی و باندی و توهمات خود تبدیل کند. خاتمی تنها راه نجات ایران را دوری کردن از کینه ها و بدیها دانست و گفت : باید به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنیم . وی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال ، از مردم ایران خواست تا انتخابات آینده را به یک حماسه تبدیل کنند. وی تبدیل انتخابات به یک حماسه را منوط به 3شرط اساسی «حسن نظر به مردم» ، «باز کردن فضای قدرت انتخاب مردم» و «اطمینان دادن به مردم از این که رای آنان محترم شمرده می شود» دانست . وی افزود: باید در عمل ثابت کنیم که رای مردم محترم شمرده می شود و همگان باید بکوشند که خواسته ها و مطالبات مردم در جامعه تحقق یابد.

دستاوردهای اقتصادی نتیجه اصلاحات است

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کشور و در عین حال دستاوردهای دولت در زمینه شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و گفت : دستاوردهای دولت در عرصه اقتصادی ، نتیجه اصلاحات و تحولات اقتصادی است . خاتمی با اذعان بر این نکته که «دولت از مسائلی نظیر گرانی ، تورم و بیکاری» آگاهی دارد ، افزود: اولویت نخست دولت ، مبارزه با گرانی ، تورم و تلاش برای رفع معضل بیکاری است . رئیس جمهوری به مردم اطمینان داد که دولت تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات از جمله تورم و بیکاری به کار خواهد بست . وی گفت : تا ما نتوانیم تولید کنیم ، امنیت سرمایه گذاری را فراهم کنیم و سرمایه گذاری به عنوان یک امر مقدس و ارزشمند به شمار نیاید و مدیریت ها اصلاح نشود، مشکلات مذکور همچنان وجود خواهد داشت . خاتمی در عین حال سیاست خارجی کشور را در جذب امکانات و سرمایه خارجی مهم دانست و افزود: باید زمینه فعالیت سرمایه گذار سال داخلی و خارجی را فراهم کنیم . رئیس شورای اقتصاد با بیان آمار و ارقامی ، از پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بویژه صنعت ، انرژی ، مخابرات ، مسکن و کشاورزی خبر داد و گفت : دولت تمامی مساعی خود را برای رونق اقتصادی کشور به کار بسته و خواهد بست . وی در عرصه اقتصادی ، مسیر آینده کشور را مسیری روشن توصیف کرد و گفت : امروز رشد اقتصادی کشور در خاورمیانه بی نظیر است و حتی محافل سختگیر بین المللی نیز به این مساله معترفند که ایران بالاترین رشد اقتصادی را در منطقه داشته است . امروز حتی بیگانگان اقرار می کنند که وضعیت اقتصادی در ایران نسبت به گذشته در بهترین شرایط قرار دارد. خاتمی اضافه کرد: در چنین شرایطی کسانی هستند که می خواهند همه چیز را بد و مایوس کننده نشان دهند تا زمینه برای استیلای بیگانگان و یا استبداد نفسگیر فراهم شود. وی گفت : از درون و بیرون تلاش می شود تا با جنگ روانی بگویند که دین ، ارزشها، آزادی ، اقتصاد و پیشرفت از بین رفته است ، در حالی که این گونه نیست . رئیس جمهور تداوم راه امام خمینی (ره) ، رعایت قانون اساسی و توجه به خواست تاریخی ملت را تنها راه تقویت امیدها و کم کردن یاسها و ناامیدی ها دانست . وی تصریح کرد: جدا شدن از راه امام ، تعدی از قانون اساسی و بی توجهی به مطالبات مردم سبب می شود که امیدها به یاس و خسران بدل شود. وی با بیان این مطلب که در شرایط حساسی به سر می بریم ، اظهار کرد: مسوولان کشور باید بکوشند امیدها را در میان مردم و بویژه نسل جوان افزایش و از سوی دیگر یاس و ناامیدی را کاهش دهند.

خاتمی خواستار رفع مشکل آب شرب و کشاورزی کرج شد

همچنین رئیس جمهوری مهمترین مشکل شهرستان کرج را کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی دانست و اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از طرحهای تامین آب ، مشکل این شهرستان مرتفع شود. وی در نشستی با مسوولان و مدیران ارشد شهرستان کرج به وزارت نیرو دستور داد تا با توجه ویژه ، گامهای موثری برای رفع مشکل آب شهرستان کرج بردارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها