جام جم آنلاین - گرهارد شرودر صدراعظم آلمان پنجشنبه شب 3 ژوییه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا در یک تماس تلفنی از وی به دلیل توهین لفظی
کد خبر: ۲۵۹۳۶
اش در پارلمان اروپا عذرخواهی کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، شرودر گفت : برلوسکنی برای سخنانی که در پارلمان اروپا گفته بود و نماینده سوسیال دمکرات آلمان را به یک نازی تشبیه کرده بود ، از وی عذرخواهی کرده است .

وی افزود: من به او گفتم موضوع از نظر شخص من تمام شده است ، اکنون بقیه مساله باید در پارلمان اروپا حل و فصل شود.
پارلمان اروپا از برلوسکنی خواسته است تا رسما از اظهارات توهین آمیزش خطاب به نماینده آلمانی پارلمان اروپا عذرخواهی کند.

برلوسکنی : عذرخواهی نکرده ام !

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا روز جمعه 4 ژوییه تاکید کرد بابت اظهارات خود خطاب به مارتین شولتز نماینده سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان اروپا از شرودر صدراعظم آلمان عذرخواهی نکرده است ، بلکه فقط از این که سخنان وی بد تعبیر شده ، ابراز تاسف نموده است .

به این ترتیب انتظار می رود ، مناقشه سیاسی میان آلمان و ایتالیا با اظهارات اخیر برلوسکنی بار دیگر بالا بگیرد.
در عین حال ، دیوید هارلی ، سخنگوی پت کاکس رئیس پارلمان اروپا گفت : نخست وزیر ایتالیا باید شخصا گفته های خود را در پارلمان اروپا روشن سازد و از مارتین شولتز رسما عذرخواهی کند.
همچنین ، اینگو فریدریش معاون رئیس پارلمان اروپا با اظهار سخنانی مشابه مبنی بر عذرخواهی رسمی برلوسکنی افزود: این خطر وجود دارد که در دوره ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ، این اتحادیه دوران مثبت و سازنده ای را سپری نکند ، مگر این که نخست وزیر ایتالیا در رفتار و سخنان خود تجدیدنظر نماید.

رسوایی برلوسکنی در پارلمان اروپا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها